נסיון להסביר את פלמה לעניים..
הוספת תגובה לדף  איתקה שלנו - היכולת לחיות ולהגדיר את חיינו כרצוננו נמצאת בידינו. לנו היכולת להיות "קורבנותיו" של העולם, או שנוכל לעצב אותו לפי מידת רוחנו הכבי
שם הכותב:  חבר מהמרכז
נושא / כותרת  נסיון להסביר את פלמה לעניים..
תוכן ההודעה:  חוששני שדודו פלמה כותב גבוה מידי למדיום שבחר.

התוצאה היא תגובות המעידות שהמגיבים לא קראו את הכתוב ובטח ובטח שלא זכו להפנים את המסר שהכתוב מנסה להעביר וחבל.

כרגיל כאן, כל מגיב מוצא בכתוב את עצמו, ולעיתים ללא כל קשר לא לכותב ולא לכתוב.

חבר פשוט הצליח לגלות במאמר שמאחורי הכסות הפילוסופית רומנטית מסתתרת כוונת מכוון מרושעת של ליברל ברוטלי (איך לא בעצם..). את דבריו של פלמה על היכולת לבחור ולעצב את גורלנו הוא ממהר לפרש כ"כל אדם לגורלו, ליברליזם ברוטלי, גזל של הקופה הציבורית ומה לא.."

זוהר שמעיד בכנות ראויה לציון שלא ממש קרא את המאמר מגדיל לעשות כאשר הוא הופך את המושג ההומניסטי הפילוסופי האין סופי המדבר על האיתקה כעל יעד אליו יש לשאוף והוא בעצם אינו ניתן להשגה ומרגע שהושג איבד ממשמעותו, למוצר עובר לסוחר בדמות (איך לא..) הקיבוץ המסורתי.

איך נאמר זאת בשפתו של זוהר:
"עזוב אותך משטויות ניו אייג' וכאלו, יש לנו בדוכן בגן שמואל איתקה אינסטנט מהמוכן, קוראים לזה הקיבוץ השיתופי ומה אתה מבלבל לנו את המוח בפילוסופיות שלך. לך אחרי האיתקה שלך עוד חמישים שנה ובסוף תגלה שאתה לא יותר מעוד יאצק שהולך לעוד גיוס בפרדס ואת זה יכולנו לספר לך עוד לפני שיצאת למסע".

ובכן חברים הרעיון במאמר בקיצור מדבר על כך שכאשר ייתם לו סוף סוף המסע המפרך נבין שאלמלא איתקה אמנם לא היינו יוצאים כלל לדרך, אך כאשר נגיע אל סופה של הדרך, נגלה שאיתקה בעצם איננה מקום, איתקה היא הדרך עצמה. "איתקה" היא הדרך לאיתקה.

היא הדרך שלנו בחיפוש החברה הנכונה והצודקת המכלכלת את עצמה ומהווה מקור משיכה מתמיד לאנשים צעירים והיא מתחדשת ומחדשת כל הזמן ומהווה מקור אשראה אמיתי לאנשים ולא מודל חיקוי עלוב ומזויף של משהו שאינו קיים יותר.

מספרו של סרויין אנחנו לומדים שהרעיון הוא לצאת למסע החיפוש כמו ילד היוצא לטיול, עם הסקרנות והפתיחות לחוות דברים חדשים, ללמוד ולהתפתח. ללא שיפוטיות ודעות קדומות וללא מגבלות המוכר והידוע שאין בו כזכור כל חדש. הדרך אל, מבטיחה התפתחות מתמדת וצמיחה והיא האלטרנטיבה לשקיעה במציאות של קבע שמשמעותה ניוון וכיליון.

וכל דמיון בין הכתוב כאן לקיבוץ המסורתי או המתחדש מקרי בהחלט.
העתקת קישור