לחבר מהמרכז (ת.22:זה הכוון): טעית בשיוך
הוספת תגובה לדף  תנועת העדר - בעוד התנועה האנושית הכללית מתפתחת לכל הכיוונים בו זמנית, מתאפיינת בריבוי פנים וגוונים, משתנה המבנה הפנימי של הקיבוצים רק בכיוון
שם הכותב:  שיתופאי
נושא / כותרת  לחבר מהמרכז (ת.22:זה הכוון): טעית בשיוך
תוכן ההודעה:  עמיקם אוסם הוא חבר ב"קיבוץ" מה'מתחדשים'; כלומר - 'דיפרנציאליים'; כלומר - אלה שבחמלתם על הנדכאים והחלשים שבקרבם יצרו עבורם 'רשת בטחון' שאת טיב חוטי השתי והערב שלה ואת גודל החורים בה אני לא יודע. אז הוא לא מה'שיתופיים', מה שלא אומר כמובן שום-דבר על השקפת-עולמו ועל 'פניני-לשונו'. כך גם יואל מרשק, החבר ב'גבעת-השלושה', שמשם אפילו על 'מס-הקהילה' השרירותי והקשיח (רגרסיבי במהותו, באשר בעלי הכנסה גבוהה ונמוכה משלמים אותו המס) עלתה השוועה והזעקה (כרמל בלנק ! אל תשכחו). אז מה היה לנו ? -
1. לא תמיד מעידה הסביבה וחברת-האנשים בה חי מישהו על דעותיו שלו. קורה לא פעם שאדם 'מתקפל' משיקוליו וכנוע הוא ממשיך 'לקבל דין מציאות סביבתו', ולשם פורקן (קתרזיס) או מצפון נקי הוא ממשיך לשאת ברמה את תיאוריית-החיים אותה נאלץ בפועל לנטוש.
2. גם קורה שבמקום שאין אנשים, מישהו מחליט להתמיד ב'להיות איש', ונלחם את מלחמת השקפת-עולמו ב'טחנות-הרוח', או 'טחנות-הצדק', או בטחנות ובמגרסות העושות אותנו 'אבק-אדם' - כנגד כל הסיכויים. אלו ההרהורים שעלו בראשי כאשר קראתי, ח.מ. את דבריך הנתלים ב'אילן הגבוה' עמיקם אוסם, הבא מעמק הבכא, ערש התנועה הקיבוצית השיתופית, שהיתה ל'מטמנת-האשפה' שלה. העיקר שעמיקם שומר על מישרתו, ממנה הוא יכול להביא לעצמו 'פרנסה' ב"קיבוצו" היגע. ש.
העתקת קישור