מוסר כפול - שני פלגים
הוספת תגובה לדף  אבירי המסר הכפול - בעוד התנועה מצהירה על מלחמתה בפערים, ממשיכים פעיליה, במימון המס התנועתי, לדחוף עוד ועוד קיבוצים אל עבר הלא-קיבוץ
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד - סין
נושא / כותרת  מוסר כפול - שני פלגים
תוכן ההודעה:  זוהר, חבר, חביירים וחברות
בשנות החמישים, התפלגה התנועה הקיבוצית באחד האירועים הקשים ביותר שהתנועה עברה, קיבוצים זזו, אוכלוסיות זזו מימין לשמאל, קיבוצים שלמים הוקמו באחת, ועל מה היה הוויכוח? מישהו זוכר בכלל היום, מדוע לא יכלו אנשי המאוחד לדור יחד עם אנשי האיחוד? ושני אלה, לא יכלו לשוחח על השמו"צ, מה בדיוק קרה שם? ואילו היום? היום התנועה מפולגת ומפולחת לעשרות זרמים ופלגים, ואין פילוג, יש כאילו איחוד, הכול בכאילו, התנועה פולגה בפועל בין מי שהיה קיבוץ, למי שעודנו קיבוץ.
הוויכוחים כאן בין מתחדשים לשיתופיים, הם אחרי הכול וויכוח על המרחק שהסוסים נמצאים מהאורווה ולא האם הם ברחו, יש אפילו חבר שיתופאי שטוען שלהד"ם, פשוט להד"ם, אין חייה כזו מתחדש וכולם שיתופיים, נחמד דווקא.
אני משוכנע ככול שאני קורא את מאות הטוקבקים והפורום של זמי, שאין דבר אחר מלבד פילוג נוסף, אמיתי וכואב, בין הישובים שיצאו ממסגרת הקיבוץ, ואלה שרוצים להישאר קיבוץ, כול הנסיונות למצג שווא לא יעזרו.
תראו חביירים, לא יעזרו המילים הכי כואבות, לתקוף כאן את אבני, חבר מהמרכז ואותי, לא אנחנו יצרנו את המציאות הזאת, מציאות זו נוצרה מאז בית אורן, ומגדל הקלפים קרס, תקראו לזה איך שתרצו, אבל בגדול זה המצב, תקראו את וולוולה, מה הוא אומר שיש עוד 50 קיבוצים, לא פחות כחמישית מהתנועה, שתדרש להם תוכנית הבראה נוספת, כלומר, הסדר הקיבוצים הראשון והשני על מיליארדי השקלים שהוזרמו לבנקים בכדי למחוק ולפרוס את החובות מחדש, לא היה בהם די, חמישים קיבוצים, אלפים רבים של חברים וחביירות, פנסיונרים רבים מספור בוודאי, נמצאים ללא שום מסד וודאי לביטחון הסוציאלי שלהם בעתיד.
אלישע שפירא מדבר על החזרת הערבות ההדדית הבן קיבוצית, האם כוונתו ליחסים בין הקיבוצים העשירים, או הצלתם של החמישים הללו, נדמה לי שאין לקיבוצים החזקים, די מקורות בכדי להרים את הקיבוצים האלה, פה ושם ניתן יהיה לטפל נקודתית על בסיס חברי באחד או שניים, אבל בחמישים? אני בטוח שאין לתנועה הכלים.
לצערי הגדול, אין ברירה אלה פילוג, יילכו הקיבוצים שלנו שהם קיבוצים רק בשמם, כי הרשם מתעקש, לדרכם הקהילתית, האם למישהו בכלל יש ספק מה ייקרה בקיבוצים שהשכונה הקהילתית גדולה מהם? צעירה מהם? בעלת הכנסה גדולה? שכונת ווילות שופעת עם רכבים מפוארים בלב ה"קיבוץ", לי אין בכלל ספקות להיכן זה מוביל, זה דרך חד כיוונית לשכונת יוקרה כזו או אחרת, עשירים ידורו בצד העניים, סביר להניח שרוב העניים יהיו מחברי הקיבוץ לשעבר, ולא נראה לי שיהיה איזה פטנט שיחלץ אותם מעוניים היחסי (כמובן שהם לא יהיו עניים בהשוואה לתושבי כפר שלם או עזה אלה בהשוואה לתושבי השכונה הקהילתית....
מהיכן התחלתי? פילוג, מהפילוג של שנות החמישים שהיה על איזו שטות אידיאולוגית מגוחכת, אז הלכו עליה מכות בחדרי האוכל, כן שמש העמים לא שמש העמים, והיום המחלוקת ענקית ועצומה פי 1000 ומה עושים? "מתאחדים" ממש מצחיק, והמט"ש? המט"ש במקום ללחוץ על הקמת תנועה קיבוצית שיטןפית קטנה וחזקה, מתמזג לתוך ליאונרדו, אלישע כותב מאמרים יפים, מנסים להקים מוסד בוררות כזה או אחר, והתוצאה? "גורנישט מיט גורנישט" היה אומר סבי המנוח, ואין בלבי צל של ספק שהדרך היחידה של השיתופיים לשרוד הוא - יחד - אבל יחד של ממש.
הרבה נחת שתהיה לכם ב 2007, רק זכרו שלא מירידה עלינו תבוא הישועה, אלה ממעשים.
עוזי
העתקת קישור