ראו עד כמה שפלג מור שבוי בתוך עצמו
הוספת תגובה לדף  תנועת העדר - בעוד התנועה האנושית הכללית מתפתחת לכל הכיוונים בו זמנית, מתאפיינת בריבוי פנים וגוונים, משתנה המבנה הפנימי של הקיבוצים רק בכיוון
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד - סין
נושא / כותרת  ראו עד כמה שפלג מור שבוי בתוך עצמו
תוכן ההודעה:  במכתבו לזוהר מעלה פלג שני טיעונים כנגד הקיבוץ המתחדש, הראשון לגבי פתיחותו וחדשנותו, כמו גם רוח השינויים, אינני יודע באיזה קיבוץ עסקינן, אבל יש להניח שמדובר באחד הקיבוצים הסמוכים לטבריה, אז בואו ונראה, הקיבוץ השיתופי הזה לשעבר, לא דאג לפנסיות הגונות לחבריו, אינני יודע היכן השקיע את כספו, אבל זה ירד לבור תחתיות, אותו הקיבוץ, עבר שינוי בתמיכת רוב חבריו כנראה, שראו את המצב נכוחה, נכון פלג, בקיבוץ שקרס (הייתי שם) אין הרבה דברים, אם קצת מזל, כמו אצלנו הקרנות הספיקו לפנסיה הגונה לוותיקים.
עבודה מבזה כתבת - מוזר לשמוע את זה מאיש המתהדר בנוצות הסוציאליזם, ראה זה פלא, יום יום מגיעה ב.ש אצל אמי מנקה את ביתה ומטפלת בה, מטעם הביטוח הלאומי, אישה עדינה ואצילת נפש, מקבלת שכר מינימום והוצאות נסיעה, מחייכת וטובת לב, עבודתה מבזה אותה? והיא צעירה יחסית ונאה, וממש לא רואה בעבודתה בזיון, אז אם חבר או חברה עושים השלמת הכנסה ב 20 ש"ח לשעה או 25 בטבריה, מה המבזה שיש בעבודה לקיומך? הבזיון הוא שהקיבוץ שהיה לפני השינוי לא חשב על יום החידלון, זה הביזיון ולא העבודה, "אין עבודה אשר אינה מכבדת את בעליה" אמרו כמדומני חז"ל, ולשמוע ממך את זה, מחזיר אותי אחורה לימים שהיינו מסתכלים בגבהות לב על הקוטפות שהגיעו מישובי העולים.
והנושא השני בעניין זהות הכותבים, ראה זה פלא, אתה כותב מכתבך לזוהר, מי הוא זוהר, הבנתי שבחור נחמד בשנות ה 40 מקיבוץ X השיתופי, כותבת כאן ציפורה (ואלי חדווה או יוכבד) היא כבת 75 ומקיבוץ Y, כותבים כאן רבים וטובים מקיבוצים שיתופיים, והנה הם אנונימיים, מוזר, כותבים כאן לא מעט אנונימיים מקיבוצים משתנים, בסך הכול, הפחד נראה לי טמון ב100 שנות קיבוץ שיתופי ולא בשנתיים-שלוש של קיבוץ מתחדש.
בסך הכול פלג מור, פיספסת בגדול הן בבחירת הספר, שמתאים ממש למשתנים והן בלוגיקה שלך לגבי המתרחש, וצא כבר מהפרדיגמות, ראה מה קורה לקיפי, הנלחם בחזית אבודה וקיבוצו צועד בטוחות אל השינוי.
עוזי
העתקת קישור