שוב חוזר הניגון ושמו תקנון - לזוהר
הוספת תגובה לדף  אף מילה על שיתופי - על מיסוד וספונטאניות * על זכויות וחובות * על משפחה פנימית וחיצונית * ועל תולדות הברבריות
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד - סין
נושא / כותרת  שוב חוזר הניגון ושמו תקנון - לזוהר
תוכן ההודעה:  זוהר ידידי היקר
אתה כותב ל"מת להתחדש" כדלהלן:" תקרא את תקנון הקיבוץ שלך, אם הוא מתחדש, ואינו שינה את תקנונו בהצבעה ועל ידי אישור הרשם. תסתכל עליו, תקרא את תקנות הסיווג, תצא החוצה ותסתכל פעם על "התנהלותו" של הקיבוץ.
תבין לבד, אבל בשביל להבין צריך לדעת..."
"אבל בשביל להבין צריך לדעת..." אמרת ולא ייספת, אני יוצא מההנחה שאתה שייך לקיבוץ של השוה"צ החלטתי כך, על פי הלהט שבך, תראה את ציפוייקה, שנים בתק"מ והלהט נישאר, אני מניח שגם שיתופאי ידידנו הוא איש הקבה"א לשעבר (הרי היום הכול תק"צ לא כן?).
לכן זוהר יקירי לקחתי את התקנון של הקבה"א על שלל ההצעות לשינויים שבו, שאסתכן ואניח שלא טרחתם להעביר בקיבוצכם, כי כמו רבים וטובים הנחתם ש"את מי בכלל מעניין התקנון....." ועשיתם כמו רבים וטובים, והשלכתם את החוברת הבלה לתהום הנשייה, עכשיו אתה שולף אותה, את החוברת, שבבלותה הייתה לה עדנה שכזו, יופי....
מכיוון שאין קיבוץ אחד עלי אדמות שיכול לקיים את הוראות התקנון כלשונו, והרי חוק הוא חוק הוא חוק, ודין פרוטה כדין מאה, ואין איש יכול לבוא ולומר, אני רוצה לקיים סעיף זה ולא סעיף אחר כי כך מוצא חן בעיני, "קוצו של יוד" כבר אמרנו?
החלטתי לסייר למענך בשבילי התקנון, זה התקף נרצה או לא בכול הישובים הנקראים קיבוצים, ולעזור לך ולנו להלך בשבילו ולנסות ולהבין האם גם באחרון הקיבוצים הכי אורתודוקסיים שחומות בצורות לו סביב מקיימים סעיפיו של זה באדיקות הדרושה.
אבל לפני זה אשאל אותך שאלה, שיתופאי ידידנו המלומד, טוען שעין שמר איננו קיבוץ יותר כי הפריטו אצלם את החשמל והמזון, שני צרכים מאוד בסיסיים של בני האדם, אני רוצה לדעת כמה מרכיבים בקיבוץ למשל כבר הופרטו, למשל בגדים, סיגריות, נייר טואלט, מזון לבית, האם הכול חופשי בחדר האוכל וחדר הקירור עדיין פתוח לכל מי שצריך פירות, עגבניות, גבינה צהובה, סטייקים וכיוצא בזה, היו ימיים גם אצלנו....
כול אלה הם צרכים לטענת חברינו השיתופאי, שאל לו לקיבוץ למכור לחבר אלה לחלק בצורה שוויונית.
גם ראה נא את פרק ב' יסודות הקיבוץ סעיף 3 ו 4 קובעים ברורות את הכללים, "הקיבוץ מספק את כול צרכיו...." זה ברור לחלוטין ואינו בר עירעור, כול שיש על החבר/ה לעשות זה להעמיד כול כוח עבודתו לרשות הקיבוץ, זה הדיל שנחתם והכול ברור, עכשיו נכנסים לפירוט הקטלני של החיים בקיבוץ, ולמה בעצם אין ולו קיבוץ אחד שיכול לעמוד בו בתקנון הזה שאתה כה גאה בו.
אם לא היה ברור טורח סעיף "מטרות" 6 ג' ומבהיר "לספק את הצרכים (מכול הסוגים האפשריים) של חבר הקיבוץ והתלויים בו" בקיצור המחויבות הדו צדדית היא טוטאלית מרגע שאתה חבר בקיבוץ, כמובן שהכול מותנה ביכולתו הכלכלית של הקיבוץ.
לא הלאה אתכם בפרטים הקטנים תיכנסו ל: http://www.kibbutz.org.il/mishpatit/takanon/t1/...
ותמצאו בעצמכם, אבל ללא ספק שאין ולו קיבוץ אחד שיכול וצריך לעמוד בתקנון הזה, לא צריך עורך דין חמישה כוכבים בכדי להוכיח לשופטי ישראל שאין ולו קיבוץ אחד שיכול לעמוד בתקנון לפרטיו, ולכן זוהר ידידי, שיתופאי ושאר חברים המסתערים על חומות הבסטיליה, עשו נא רשימה של מאות הדברים הקטנים, שקיבוצכם איננו נותן חופשי-חופשי, ממזון ועד כרטיסים לסרט בכרמיאל או להצגה בחיפה (כתוב צרכים תרבותיים), מרכב ועד טיולי שבת ע"ח הקיבוץ, תכתבו על כול פרט ופרט שאתם נדרשים לשלם עליו מתקציבכם, ונראה כמה אתם מתאימים לתקנון.
עוד הערה לזוהר, בו ונגיד שבקיבוצך יש חבר כנסת או שר שמשכורתו נגיד 20 אלף שקל לחודש, והוא מכניס משכורתו לקיבוץ ומקבל תקציב ששווה 5000 ₪ לחודש, נגיד, מנגד יש חברינו מוישה שעובד בתנובה ומביא גם הוא 20 אלף ₪ לקופת הקיבוץ, גם לו נישאר לאחר המיסוי הפרוגרסיבי 5000 ₪ לחודש בדף ה"תקציב הקיבוצי" כמו שזה נקרא אצלנו, מה בדיוק ההבדל?
מה ההבדל בין זה לחיבור תקציב/עבודה בקיבוצים שחיפשו פתרון לבעיית ה"לא עובדים" למה שקיבוץ א' לא ישלם מס הכנסה אישי וקיבוץ ב' כן?
אתה תגיד כי בקיבוץ ב' יש המקבלים 5000 ויש המקבלים 3500, נכון, אתה צודק, אבל על זה המלחמה?
תמהני...אגב אני בטוח לחלוטין שכול שופט בר דעת יראה שחייב בית המשפט העליון לצוות על ביטולו של התקנון וכתיבתו מחדש, בלי הנוסחאות הפלצניות להחריד הממלאות אותו.
עוזי

העתקת קישור