תשובתך ברורה אורי אבל ולא קונסיסטנטית - ציפורה
הוספת תגובה לדף  ברית דמים - מן הראוי שהמגזר הדתי לאומי והמגזר הקיבוצי ישתפו פעולה ביניהם במאבק על פני החברה הישראלית, כפי שהם עושים בשרות הצבאי ובהגנה על המד
שם הכותב:  ציפורה הזקנה
נושא / כותרת  תשובתך ברורה אורי אבל ולא קונסיסטנטית - ציפורה
תוכן ההודעה:  הייטנר שלום
תשובתך ברורה ולא קונסיסטנטית
קטע קטע...
****** אני רואה בציונות הדתית שותפים ערכיים לתיקון עולם ותיקון חברה. שותפים טבעיים למאבק על צדק חברתי.

לא ראיתי ולא שמעתי שהמפלגות הלאומיות-דתיות נאבקו למען תקציבי חינוך מוגדלים, על שתכניות חינוך אונירבסליים, הומניסטים (יהודים ולאומיים כן!) מתקדמים
לא שמעתי אותם במשך 30 שנה, מאז שהמציאו את המשיחיות החדשה בתחילת ה70, מתלוננים על אפליית אוכלוסיות, מיעוטים (להוציא את ההתבכיינות שלהם עצמם למען עוד תקציבים).
לא ראיתי אותם מוחאים על הזנחת הפריפריות ושכבות המצוקה בערים.
לא למדתי מהם אהבת אדם מהי?
קצת התנדבות של צעירים זה יפה, שורשיו אפילו במסורת היהודית של 'גמילות חסדים' וכד' אולם משם ועד תיקום אדם וחברה יש תהום, ומשם לצדק חברתי תהום אינסופית.

****** תשובתי היא, שאני מכבד גם מי שדעתם שונה משלי. אני קרוב יותר למי שמתיישב באזורים מאוכלסים בצפיפות, מאשר למי שמתנגד להתיישבות באזורים ריקים מפלשתינאים כמו הגולן ובקעת הירדן רבתי, למשל. אף שאני תומך בחלוקת הארץ על פי המציאות הדמוגרפית - אני קרוב יותר למי שאינו מוכן לסגת מאף שעל, מאשר למי שרוצה לסגת מכל שעל, ובז לערכים של התיישבות והזכות על א"י. אני קרוב יותר למי שמתנגד לנסיגה משכם, מאשר למי שתומך בנסיגה ממעלה אפרים או מקצרין.


אין מה להוסיף, זאת הנקודה לבסיס הצעה שיתוף הפעולה (הטקטי, הפוליטי), חבך לעטוף אותו בתיקון אדם וחברה...

***** כמי ששרת שנים רבות, בסדיר ובמילואים, גם בשטחים, לא הייתי מעולם קלגס ואיני מקבל את ההשמצה הזאת נגד חיילי צה"ל.

אינני משמיצה חיילי צה"ל, חו"ח (אל תעוות את דברי דברי.. תשאיר למתנחלים את הפוליטיקה הדמגוגית).
פוליטיקאים , ובניהם המאמינים בא"י השלמה, שהיו זקוקים ל'קולות השכונות' ולצורך זה קוממו אותם נגד תנועת העבודה, שאוסיפו שנאה על פער, שדיברו א"י ושלחו את הכיפות הסרוגות וכמה עשרות אלפים לגגות אדומים שם... פוליטיקאים אלה ובניהם, נסיכי הימין הכלכלי, ומבולבלי תנועת העבודה היסטורית, טפחו והאכילו את מפלצת השטחים הכבושים. שמירת השטחים הכניסה את מיטב בנינו למצבים בלתי נסבלים. לא הייתי זקוקה לאלוף שיגיד לי כמה שאנחנו, התנועה הקיבוצית טובים, כמה ולמרות כרסום שיני הזמן ומשבר רוב הקיבוצים והפרטותיהם, החינוך שלנו עדיין ערכי ובנינו מתנדבים להגן על המדינה במספרים גבוהים. אני מדגישה להגן על המדינה היהודית הריבונית היושבת בחלק מארץ ישראל.
אטוס ההתנחלות הוא העתק עלוב, שקרי מעווות, דל, של התנועה האמיתית, הציונות החלוצית, הסוציאליסטית (של הוריי כדוגמה...). ושלך גם אורי.
תנועת ההתנחלות המבוססת על גייסות הצבא, תקציבי ענק (60 - 70 מיליארדי שקלים ללא ביטחון, משטרה ו'עקיפות'), מערכת חוקים כפולה ומשולת, מוסר כפול (ל'יהודים ולגויים') טיפוח השנאה ועוורון ל'תנועת העבודה' מצד אלה שנדפקו (וממשיכים להדפק, סליחה על הביטוי) מהמדיניות הכלכלית שהם, המתנחלים עצמם הובילו יחד עם מפלגות הימין הרוויזיוניסטי. אופנת המתנחלים כ"כ עלובה וחסרת השראה שאפילו העתיקה מאיתנו כמה סמלים חיצוניים, צורת הלבוש, ה'הופעה' של הקיבוצניק משנות ה-60 וה70. הסמלים זה חשוב, ה'צורה החיצונית'. (התחיה לקחה את התמונה של יעקב שבתאי ז"ל לפוסטר שלה, אם אתם זוכרים).
הם לא פרטנר לשום שיתוף פעולה. אפילו עם חזן וטבנקין התבלבלו. גם הם לא מעניינים אותי.

שיתוף פעולה עם חלקים מהיהדות הדתית, בבקשה, אנשי ממ"ד, הקיבוץ הדתי המתון והשיתופי, בבשקה ובשימחה. במאמר אתה כותב 'בני ההתנחלויות'... איתם הייטנר, לא שאני, או התנועה הקיבוצית, נשאר מאחורה, אם זה הכיוון 'קדימה' שלך, אני אקח רכבת לכיוון ההפוך לגמרי, אבדל מהם, אתרחק מהמוסר הכפול שלהם (ליהודים ולשאר בני האדם) זה, מרמיסת הדת היהודית ומסורת לטובת פטישזם הגבעות.

****** האדמה אינה פטיש, אבל הציונות נועדה להחזיר את העם היהודי לקשר עם אדמתו. לא תמצאי הגות שיש בה קידוש האדמה יותר ממהגות של תנועת העבודה ההיסטורית - גאולת האדמה וכו'. ההגות הזאת היא מחוז חפצי והיא הביטוי הנעלה להשקפת העולם בה אני מאמין ואותה אני מגשים, למרות שאני דוגל בוויתור כואב על חבלי מולדת יקרים, כדי להבטיח את צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה, ועל כך אני חלוק עם חבריי / שותפיי בציונות הדתית.

הרוויוזיניסטים ובניהם הנסיכים לא התיישבו 'שם', הם היו זקוקים גם לאטוס התיישבותי משלהם.
כן אטוס להכנס להסטוריה, אטוס כשלנו אורי, של אותה תנועה ציונית-סוציאליסטית חלוצית שאני חלק ממנה. הימין הרוויזיוניסטי עוררו וגם נדחפו ע"י משיחיות שקר של הרב קוק וממשיכיו הפנאטים. הציונות שלנו, בת לציונות המדינית הרציונלית של הרצל, התרבותית של אחד העם, והסוציאליסטית של בורוכוב, (ורבים וטובים נוספים) לא הפכה לתנועה גזענית, מסוונרת מעצמה, ונשארה (להוציא שוליים 'אקטיביסטים'), שפוייה, ממוקדת, הומנית וצנועה.
המהפכה הציונית היא הגדולה מבין מהפכות המאה ה-20, ואיננו צריכים את המתנחלים ובניהם כשותפים לה בתנאים שלהם.
תמיד הבחנתי בזיופים, וכפי ש'תמחורים' ושכר דיפרנציאלי-קיבוצי' הוא זיוף של קיבוץ, דבר והיפוכו, (ראה המכתב של אריק מעיין, אשדות יעקב על הפערים) ההתנחלות היא זיוף של הציונות שלנו, שיחרור האדמה הוא אמצעי ולא מטרה, קשר לאדמה, הוא הכרח לביסוס פסיכולוגי ומעשי של השתייכותינו לכאן, לאדמה הזו, למקום הזה. כי קשה להוציא את הגלות מהיהודים... ולהביא את היהודית מהגלות למדינה שלהם. ולהבדיל הפיכת אבנים ואתרים לקדושים הוא פטישם צרוף. בפירוש 'עבודת אלילים' (יגידו לך לייבוביץ', כשר ומומחים אחרים ביהדות) היו 'מנהיגים' שלנו שהתבלבלו, חזן טבנקין וראו במתנחלים ממשיכינו, אז מה? התבלבלו. אולי מתוך געגוע לתקופה אחרת, רצון לחזור אליה. המתנחלים הם לא ממשיכינו המיישבים, בשום צורה, מהות, ערך, מטרה או אמצעים.

אורי הרחבתי יותר מדי, סליחה.
לציונות כהתנועת לשיחרור העם היהודי מטלות ומטרות רבות מתחילתה ועד ימינו: עידוד וקליטת העליה, התיישבות, הפיכת הפירמידה (!!) להיות לעם יצרני (פרודוקטיבי), חקלאות, הגנה וביטחון, עברית ותרבות ישראלית ועוד... 'אבותינו' לא הסתפקו בכל אלה והוסיפו לדגל כחול לבן, את הדגל האדום (כסמל) לומר שיש לבנות כאן חברה צודקת, מתוקנת מתקדמת, אנושית, ובמונחים של ימינו: דמוקרטית, שוויונית, שומרת זכויות כל אזרחיה, וכד'.
פרק ההתיישבות המפואר (שלנו) אם כל הכבוד לה הסתיים פחות או יותר, צריך לחזק את היישובים, לעבות אותם, למנוע קריסה של קיבוצים ומושבים. זה כן אבל אם לדרג את מטלות ומטרות הציונות בימינו, הייתי קובעת שחיזוק החברה האזרחית הישראלית, על כל ממדיה, וחתירה לגבולות קבע (תוך חיזוק הביטחון....) הם ה-מטלות בימינו.
האמנתי בפרץ-אולמרט. היום פחות.

בברכה שנה טובה
ציפורה הזקנה (הטרחנית?)

נ.ב. שמחה מאד לקרא את מאמריך בסידרת שיתופי-חדשני.
שנה טובה לך!
העתקת קישור