גייזי כמשל וטבע האדם מציפורה המגיבה לאט
הוספת תגובה לדף  גן שלנו מה יקר הוא - גני הילדים הקיבוציים ממומנים ומפוקחים על-ידי משרד החינוך. לפני שהחברים המופרטים משלמים מחיר מופקע, כדאי להם לברר מה אומר
שם הכותב:  ציפורה הזקנה
נושא / כותרת  גייזי כמשל וטבע האדם מציפורה המגיבה לאט
תוכן ההודעה:  אתה יודע עוזי, אני מגיבה לעט ועל כך תסלחו לי. אני מנסה לא לפגר אחרי הצעירים וזה קשה, תכבנו כבר על כך.
עודי, כשהיינו בשליחות אחרי "יום כיפורי" היינו בקופה משותפת של כל המשלחת האירופית, חיינו מינימום וודאי שלא צברנו "הון".
גם בקיבוצי עוזי, וכולם יודעים, יש חברים בעלי כספי חוץ, כאן דירה מההורים בעיר, שם ירושה... , זה עדיין לא הופך אותם ל"מעמד" כלכלי-חברתי שמקומו הגבוה בהיררכיה מובנה בחלוקת הכסף על ידי המבנה (הקיבוץ) עצמו. כדאי להבחין בין הווצרות מעמדות מתוך השיטה המזינים עצמם בכסף של העוגה מדי חודש, לבין תופעת אי-השיוויון ברכוש בכספי-כיס של כמה חברים. על זה כבר דיברנו כאן, או לא?

טבע האדם
אם טבע האדם לפי דעתך היא כדעתו של רייכמן, אגויסטי, "איש המערות עם הנבוט" (לפי הסיפור של הבן שלי) אז, המסקנה הלוגית היחידה היא גם שהקיבוץ מתחדש הוא אינו מתאים בשום אופן תשובה לאדם עם הטבע ה"אדם ניאנדרטליי".

כי ברצף בין הקצה הכי הקפיטליסטי, מצד ימין נניח, באמצע רצף נמצאת מדינת הרווחה , אח"כ לכיוון שמאל: הקואופרטיבים, אח"כ הקיבוץ המתחדש (מסים לקהילה, לרשת ביטחון ערבות ההדדית, מסים מוניציפליים ויבואו גם מסים למס הכנסה), בקצה השמאלי של הרצף נמצא הקיבוץ השיתופי. אזי איך מתיישבת הסתירה בין "טבע האדם" (שלך) לבין המסים הגבוהים לערבות הדדית, למה בכלל ערבות הדדית אם היא מנוגדת לטבע האגואיסטי של האדם, לפי רייכמן ועוזי? כלומר אתם מצדדים בשיטה שמראש יודעים שיש בה סתירה-מובנית, יודעים או מאמינים שהיא מנוגדת לטבע של האדם. מעניין, וגם לא מובן עד הסוף.

אני, וטובים ממני טוענים שהאדם החושב, החברתי מתמודד כל הזמן עם "טבעו הקדמון שלו עצמו", וממציא מבנים ארגוניים, חוקים, נורמות, ערכים, דתות וכד' כנגד הטבע שלו הוא. דיברנו על זה כאן...

ממש לא מצליחה ולהבין את במבנה המחשבתי-רעיוני של הקיבוץ המתחדש בכפוף ל"טבע האדם האגויסטי", מבנה המנסה להציע שיטת חיים המנוגדת לטבע האנשים (לפי דעתכם) שהולכים ומוזמנים לחיות בתוכו.

קצת גייזי. גייזי הוא גדול. והנושא לא היתה למה קיבוצים קרסו עם מנהלים כאלה (ואלה לא קרסו, עוזי) באשמת ניהול הקהילה... אתה הובלת את הדיון לשם...

השאלה שלי היא למה כל המנהלים, כל עשרות או מאות או האלפים (כולל סגנים, משווקים מוכשרים, מהנדסים וטכנאים , אנשי כספים וכד...) מהקיבוצים השיתופיים לא דורשים להכניס את "משכורתם" לכיס אלא עושים "קופה משותפת" עם הכובסת והגננת?.
איך זה קורה במאה ה-21? זאת השאלה המעניינת אותי?
בברכת שבת שלום, ציפורה.
העתקת קישור