מציפורה לחבר מהמרכז
הוספת תגובה לדף  גן שלנו מה יקר הוא - גני הילדים הקיבוציים ממומנים ומפוקחים על-ידי משרד החינוך. לפני שהחברים המופרטים משלמים מחיר מופקע, כדאי להם לברר מה אומר
שם הכותב:  ציפורה
נושא / כותרת  מציפורה לחבר מהמרכז
תוכן ההודעה:  "רוב האנשים מגיעים לסקנה ברגע שמתעייפים לחשוב..." מאת אדוארד א. מרפי ג'וניור, מהנדס פיתוח אשר עבד זמן קצר בניסויי מגררות טילים בראה"ב.

בקיצור ולעניין חבריקו מהמרכז:
לשאלתך" מה את אומרת? בתגובה 56
אני אומרת כי אתה גם נחמד וגם עקשן

כמה דברים - באותה שיטה: אתה - אני:
אתה: א. אני מאמין בשיוויון ערך האדם באשר הוא אדם ואיני רואה קשר בין זה לשיוויון ערך העבודה.

אני: מה זה שיוויון ערך האדם? בפני החוק (דמוקרטיה), בפני ההזדמנויות (מדינת רווחה מפותחת), בפני הזכויות, למה אתה מתכוון במושג זה? תפרק אותו, תפרט ותחזור אלינו.

אתה: ב. נכון יש כאן שינוי רבולוציוני אז מה? גם הציונות הייתה רבולוציה ביהדות, אז יש מסורתיים שאומרים שאנחנו כבר לא יהודים? כן יש אז מה?

אני: כתבנו כאן: המייסדים עשו "רבולוציה" ביחס לזרימת ה"טבעית" כנגד השטטל, כנג ההגירה לאמריקה, כנגד הדת, כנגד המשטר הקיפטליסטי של תחילת המאה הקודמת - עשו מהפכה טוטלית, רצו להקים כאן משהו טוב יותר, לא פחות יהודי אבל יותר אנושי, "מתקדם" (יעני אוונגרדי)... בחלקו המהפכה הלאומית הזאת כנגד כל הסיכויים הצליחה ובגדול, יש מדינה ליהודים, מהפכת החברה הנאורה, בהתחלה הצליחה, 30 שנה מפוררים אותה.
הקיבוץ היתה "מהפכה-רבולוציה" - "לעומת זאת "מהפכת הנגד" (קונטרא-רבולוציה) היא מעשה החזרת המצב שהיה לפני הרבולוציה, ובדרך כלל כוחות הימין בעולם פעלו כנגד המהפכנים...
החזרת הקיבוץ למשטר של משכורות דיפרנציאליות, של ריבוד חברתי-כלכלי, של "כל אחד לעצמו", בקיצור לעקרונות הליבה של משטר קפיטליסטי הוא "מהפכת הנגד" של הדור הנוכחי כנגד המהפכה המקורית של המייסדים.
אינני מביעה עמדה שיפוטית כרגע, אם זה טוב או רע, אבל ככה זה.

אתה: ג. על הגבירים - ברוסיה היו אלו הקולקים שהיו אחראים לייצר את התבואה, סטלין חשב שאין להם מקום בשיטה אז הוא היגלה אותם מאדמתם ונתן אותה בידיים של "חברים פשוטים" (קומרד) ואלו הביאו את רוסיה לתקופת רעב נוראית בגלל חוסר המקצועיות שלהם.

אני: אין לי מושג על רוסיה, ברה"מ ושאר משטרים טוטליטריים, 'צטערת, לא יודעת, אף פעם לא עניינו אותי.

אתה: ד. תשאלי מה אני מעדיף שיוויון או קידמה? תשובתי תהיה חד משמעית - אני לא רוצה להיות כמו קהילת האמישים בארה"ב.

אני: הגדר ידידי מה זאת "קדמה" ומה זה "שיוויון". אני חושבת שגם האיימשים לא רוצים להיות כמו הם עצמם! הם כת דתית, סגורה מחשבתית וחברתית. את מי הם מעניינים בכלל?

אתה: ה. זה נראה לך מופרך? לידיעתך - מרגע שצצה לעולם הדמות יאצק בזהו זה לפני כ- 25 שנה היינו הקיבוצניקים על המסלול להפוך לכאלו - מיושנים, ארכאים, נלעגים. באותה תקופה היה גם טיפוס דומה בפרסומות של יוטבתה. אז הבנתי שאני בבעיה מול הסביבה בה אני חי.

אני: חבר מהמרכז, אולי אני נראית כמו "יאצקית" (או בצקית?) אבל משתדלת לחשוב וללמוד ממרטין בובר, אפלטון, אריסטו וסוקרטס, וארקליטוס גם, דוסטוייבקי, טולסטוי, דב בר בורוכוב, פרויד, וודי אלן, ביל גייטס, אסא כשר, מרטין לוטר קינג, מרקס הצעיר, קנט והגל, הרצל, ברל כצנלסון, מרפי, ג.פ. סרטר, אדוארד א. מרפי ג'וניור (גדול), ברטול ברכט... ורבים ואחרים (טרחנים מעצבנים כולם!), וגם כמובן מהחברים שלי ("היאצקים") מהקיבוץ היפה שלי, מכל המשפחה, האחים, הבנים והנכדים שלי... שכחתי גם ערוץ ההיסטוריה וערוץ 8!

קנו לי מתנה נעלי "קרוקס" לאחרונה... אני מרגישה ממש "שיינקיסטית" (כך הנכדות אומרות לי) - דימוי היאצקית הוא רק בראש שלך חבר יקר, אני מרגישה (תחושה סובייקטיבית כמובן) בצ'ופצ'יק של ה"אבולוציה".
שלך, ציפורה הזקנה.

העתקת קישור