לחבר מרכז, עוד כמה הערות ותיקונים... חזרתי!
הוספת תגובה לדף  גן שלנו מה יקר הוא - גני הילדים הקיבוציים ממומנים ומפוקחים על-ידי משרד החינוך. לפני שהחברים המופרטים משלמים מחיר מופקע, כדאי להם לברר מה אומר
שם הכותב:  ציפורה
נושא / כותרת  לחבר מרכז, עוד כמה הערות ותיקונים... חזרתי!
תוכן ההודעה: 
לחבר מרכז, עוד כמה הערות ותיקונים
(עוד לא ענית לי על התגובות 14, 16 - במאמר של סנדר, אני בהמתנה, וגם בנושא החינוך כגורם שיווקי - ש"האנשים ירצו לבוא אלינו"... אף מילה על טובת הילד וחינוכו).
אני מצטטת ממך במדויק כשיטה, על מנת לקרא היטב, לא לפספס ואז להתייחס במדוייק, זה אמנם נראה כטרחה מיותרת, אני חושבת שזה יותר הגון, מדוייק ומכבד אחד את השני.

אתה: "... אני קורא לקיבוץ במודל הישן מסורתי כי הקיבוץ המתחדש הוא גם שיתופי ובסה"כ מדובר באבולוציה של מסורת והתחדשות כמו בכל חברה בריאה ומתפתחת..."
אני: לומר שהמתחדש הוא בסה"כ המשך של התפתחות טבעית של השיתופי, הוא כמו לומר שהדינוזאור הוא המשך טבעי של האדם... הקפיטליזם, בסה"כ כ-300 שנה, היה לפני השיתופיות, הסוציאליזם, הקואופרציה...

אתה: "הרעיון השיתופי והסולידריות החברתית לא מתחילים ונגמרים במודל הקיבוץ המסורתי, הם יכולים להתרחש באלפי צורות התאגדות, מהם מאות הנמצאות בהגדרה של אגודה שיתופית והקיבוץ המתחדש יכול לתפוס בהם מקום של כבוד. אם את חושבת שרק קיבוץ מסורתי מבטיח שיתוף שוויון וערבות הדדית אז לצערי אומר לך כמו לחד הבחנה, עולמך צר כעולם נמלה".
אני: נכון, אבל.
כתבנו כאן על הכיוון, עצמת השינוי, כיוונו � כשדוחק לך לא לשלם עבור ילדי שכניך, והזקנה הערירית, "כי זה לא מוסרי" אתה יוצא מהשיתופי ומהדיפרנציאלי. אין במופרטים שום גורמים רעיוניים שישאירו את הגבירים שם, כולם ירצו להמשיך אחורה אל עבר הקפיטליזם הפשוט. ולכן, אם שיניתם את התקנון, אם אתם מתנהלים על פי החלטות ועדת הסיווג, אכן אתם "קיבוץ מתחדש" - והשאלה היא מה יש לגבירים-מנהלים בלב, בכוונות. כפי שאמרתי - השינוי (או המטמורפוזה) שלכם הוא מרק לבוציולוגים, כלכלנים, סוציולוגים... נחכה ונראה.

אתה: "אם את חושבת שהשינוי מקורו במנהלים כושלים שגוררים לשינוי עולמך צר כעולם של חיידק טורף."
אני: מי הוביל, הכובסת, הגננת? מי ירוויח מהשינוי? (אינטרס אישי קרא שוב תגובה 14, 16)

אתה: "למרות שזה ירתיח את דמך אני רוצה לספר לך שגם אני בקיבוץ המתחדש רוצה שותפות וסולידריות ולתת ולקבל כתף כשצריך מאנשים אהובים ואני מחפש שותפות גורל וכל זה מסתבר אפשר להשיג גם מעמדה של חופש ואחריות אישית לפרנסה."
אני: לקבל כתף זה טוב, שותפות גורל? מה זה (מה זה גם, לא ענית: "חינוך ותרבות נשמת אפו של המתחדש), הבעיה חבר-מרכז שסולדריות זה ההפך מאלטרואיזם, ההפך! ואתה רוצה, את השני.

אתה: "את מערערת על המוסריות שלי (אני לא ערערתי על המוסריות לא שלך ולא של ה"שיתופיים") האם אני מוסרי פחות ממך? לא יודע לא מכיר אותך, אבל מהכרות קרובה, לא חושב שלחברים "שיתופיים" יש מונופול על המוסר. מוזר בכלל שהיגוי המילה "מוסר" מפי "דיפרנציאלי" כמוני מעלה לכם את הסעיף. בכל הכנות - זה נראה כאילו התחלקתם על השכל."
אני: קודם תסביר את מושג המוסר" אצלך ["ציטוט ממך (31) : "... סה"כ כמה אפשר לחכות, לפרנס אנשים אחרים ולא לדאוג לביתך? זה לא מוסרי כלפי עצמך, האישה והילדים ויש צורך להציג גם לעצמך וגם לקרובים לך את הקווים האדומים שלך.] אני לא מערער על כלום, אני מוצא ש"המוסר" שלך הוא יותר דומה למוסר של סטנלי מורגן, טאצ'ר וביבי... מאשר למוסר שלי, זה הכל - את הכיוון ואת ה'גבולות' אתה אמרת וקבעת, לא אני. אנא הגדר מוסר!
"הכרות קרובה"? (ציטוט) מישהו טען למונופול? אנחנו מדברי כאן על השיטה, מבנה החברה בה אנו רוצים לחיות, ההגנות, הנורמות, המניעים המביאים חברים שונים לרצות "מערכת א'" לעומת "מערכת ב'". הרוב מעדיף לזרום עם הזרם, המיעט מנסה לשחות לאן שהוא רוצה. ככה זה. בחברה מעמדית, בה יש עשירים ועניים (חכה, חכה כמה שנים, הצבר ההון רק התחיל עכשיו, כשזה יגבר העשירים יקנו מהעניים את זכויות הנכסים, את הבתים ויעיפו אותם מהשכונה..., חכה יהיה מעניין ועצוב - תמשיך ב"מוסר" שלך, והתהליך יתקצר, לא משנה כמה פעמים פעמים תצעק 'סולידריות'!!).
לגבי הסייפא של המשפט שלך - חבר מרכז, לא מעלה לי את הסעיף, ולא מוריד אותו, בכלל לא מזיז לי כמה פעמים תצעק: "זה מוסרי לקחת את העוגה המשותפת ולחלק אותה קודם כל למנהלים, ל'מפרנסים' עד הפירור לרשת הביטחון...!! - כן זה מוסרי, זה מוסרי! תצעק מיליון פעם שזה מוסרי - לא מפריע לי. או כמו שביבי צעק: זה הוגן לקצץ לזקנים, לחינוך לבריאות!!

אתה: "שמתי לב לדבר מעניין - בנושא אחד כולנו כאן מסכימים - לדיפרנציאלים יש בעיות תחביר ולשיתופיים לא. הנה מצאנו את ההוכחה"
אני:הוכחה למה?
העתקת קישור