להלן ההבדל בין התפיסה הנכונה - כמה תיקונים לאנונימי
הוספת תגובה לדף  גן שלנו מה יקר הוא - גני הילדים הקיבוציים ממומנים ומפוקחים על-ידי משרד החינוך. לפני שהחברים המופרטים משלמים מחיר מופקע, כדאי להם לברר מה אומר
שם הכותב:  ציפורה נפש
נושא / כותרת  להלן ההבדל בין התפיסה הנכונה - כמה תיקונים לאנונימי
תוכן ההודעה:  ציטוט: "המסורתי באמירה..."
תיקון הטעות: המסורתי? זה לא מסורת! זו החלטה יומיומית קשה ומאתגרת, אמור "קיבוץ שיתופי" ולא קיבוץ מסורתי.

ציטוט: "... סה"כ כמה אפשר לחכות, לפרנס אנשים אחרים ולא לדאוג לביתך? זה לא מוסרי כלפי עצמך, האישה והילדים ויש צורך להציג גם לעצמך וגם לקרובים לך את הקווים האדומים שלך.
המציאות מלמדת שקיבוצים חלשים כלכלית שלא השכילו להשתנות נעזבו אכן מבעלי היכולת.
תיקון הטעות: כשאתה "מפרנס" אחרים אתה לא דואג לאחרים? לבית המשותף, למשפחה שלך? כשאתה עובד קשה ואשתך פחות... אז תבקש ממנה מסים משפחתיים לאיזון העיוות? מה לא מוסרי כאן? יותר מוסרי זה ליצור מעמדות? תסביר לנו את "תורת המוסר שלך/שלכם. מעניין מה המקורות שלה? איפה זה נגמר במתחדש, למה לשלם מסים בשביל האחרים � תדאג עוד יותר לעצמך, תפסיק לשלם מסים ערבות הדדית לפרזיטים וחדל "קיבוץ-מתחדש" � תהיה עקבי! "כמה אפשר לחכות" אתה כותב... אל תחכה יותר!! תהפוך כבר לכפר קפיטליסטי קטן.

ציטוט: "המסורתי רואה בתקציב פנסיוני מוגדל לותיקים שוחד. המתחדש רואה בזה אקט מוסרי נכון המאפשר תקציב הוגן והגון למי שכבר אינו יכול לדאוג לעצמו בכללים החדשים.
המציאות מלמדת שהותיקים חיים טוב עם השינוי למרות הגיל והתרגיל.
המציאות גם מלמדת שאיפה שלא כיבדו כפי שצריך את החברים, המסורתיים הקימו קול זעקה"
תיקון טעות: א. בשיתופי דואגים יפה-יפה לותיקים ולא רק דרך הפנסיה, בבתים סיעודיים, בכבוד וכל האמצעים המבטאים כבוד זה אליהם! שוב מוסר, הבא את קנט, א.כשר, בסיס תיאורתי לתורת המוסר שלך... אנו בהמתנה. (רק בתגובה הקודמת רתחת נגד אידיואלוגיות, חזן, יערי, טבנקין והרצל... � עכשיו כל מילה שניה "מוסר" � מילה גדולה עליך...).

ציטוט: "המסורתי רואה בבנים החוזרים כחברים חדשים מהלך פיקטיבי המתחדש רואה בהם את המשך התפתחות וצמיחת הקיבוץ."
תיקון טעות: אי אפשר לתקן את המפשט הזה, תנסה לנסח אותו מחדש...

ציטוט: "המסורתי רואה בסיבה לקיום הקיבוץ - מימוש אידאולוגיה מורכבת כוללת (ציונות סוציאליזם ואחוות עמים?) שאני כנראה לא מבין (בור ועם ארץ קוראים לי כאן) והייתי שמח שחד הבחנה יציג לנו משנה סדורה שלה שנבין.
המתחדש רואה בסיבה לקיום הקיבוץ הסכמה פנימית פרטית ואינטימית בין חבריו על המטרות המשותפות, על המחוייבות ההדדית ועל הפעילות המשותפת. הכל מתוך בחירה חופשית והסכמה על העיקרון כמה אני מוכן לשלם עבור מה שאני רוצה לקבל."
תיקונים: מעניין חבר מרכז... ליד האידיאולוגיות הגדולות, שדחפו ונתו טעם נוסף לבואנו לארץ הקשה הזאת (אם לא ידעת עד כה) הקיבוצים השיתופיים פתחו לאורך השנים מערכות לפיתוח ההון האנושי (האדם במרכז ובמעגלים סביבו) החינוך התרבות לתפארת, אמנות, חקלאות, תעשייה מתקדמת, מה לא? כל העולם בא ללמוד מאיתנו איך עושים זאת "ללא תמורה אישית".
חבל שבחלק מהקיבוצים צצו מנהלים כושלים שהביאו את קיבוצם לקריסה. אותם מנהלים היום, מובילים לדיפרנציאלי. (כתחנת מעבר... ראה סעיף א).

ציטוט: "המציאות מלמדת שבקיבוצים המתחדשים לאחר תקופת עיכול המודל החדש יש צמיחה חברתית ותרבותית ולא ניתן לזהות בהתנהגות הקהילתית הבדל בינם למסורתיים לידם"
תיקונים... (אוף...): איזה מציאות איזה מלמדת? איפה אתה רואה תביא לינק לתוצאות מחקר! קוראים לזה "דמגוגיה".

ציטוטו: "מי שיגיד לי שהמציאות תומכת במודל הקיבוץ המסורתי, הייתי מבקש שיסביר לי את הדבר לאחר שינקה מההסבר קיומו של מפעל מצליח מאוד המזרים מיליונים לקיום השותפות. שכן לקיים פנטזיות בכסף רב זה לא תורת חיים משכנעת במיוחד"
תיקון-תיקון: המציאות לא תומכת בשיתופי! מה זאת המציאות? הסביבה? ישראל של הפערים והקפיטילז-החזירי (שמעון פרס)?, ערוץ 2. המציאות, חבר-מרכז, היא מיליון מרכיבים, ואנו לוקחים ומחשבים יתכנויות מול עלויות, ביניהן גם יתכנויות ערכיות ולא רק כלכלית.

לא ארחיב: אבל יש כאן תיקונים טכנים, של ידע פשוט. תיקונים של תפיסה ("מוסר", "מציאות", "פנטזיות"). ותיקונים תחביר...
מציעה שתפנה לועדת רשת הביטחון לקבלת כמה קורסים להשלמת ההשכלה (בלי לפגוע!)
העתקת קישור