להיות עקבי זה גם להחשף - תשובות בבקשה
הוספת תגובה לדף  החוק מת מצחוק - פרוטוקול של ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא השינוי בקיבוצים שופך אור על האופן בו נראים תהליכי השינוי בעיני החוק
שם הכותב:  עוזי בן צבי
דואר אלקטרוני  uzi@taixing.cc
מקום מגורים:  סין אבל עמיעד
נושא / כותרת  להיות עקבי זה גם להחשף - תשובות בבקשה
תוכן ההודעה:  יש כאן חברה שממש מושכים אותי בלשון לענות, אגב אם כול כך חשוב לך שאהיה עקבי, מדוע אתה לא נחשף? מה יש ועדת חברים יושבת לך על הראש, או שזו פחדנות סתם?
א. תמיד ציינתי שהקיבוץ המתחדש תחת מטריית השם "קיבוץ" הוא עניין מאוד זמני, זו גסיסה שהמשכה הוא שאלה של כוחות מכוחות שונים הקיימים בכול "קיבוץ" כזה, אבל ללא ספק, בקצה הדרך מחכה הישוב הקהילתי.
כן, אני מניח שבתים כמו של הורי, יקנו על ידי בעלי ממון כל שהם, ישופצו ויוגדלו, אולי הם יקנו שתי יחדות ויהפכו אותם ליחידה אחת, מוזר את העשירים והעניים דווקא ראיתי אצלנו לפני השינוי, אופניים חלודים ליד טוסטוס נוצץ, זה היה דווקא אז, בימים ההם, היום? שכול אחד יחיה ממה שידו משגת, מה רע בזה, נכון, המיסוי הרצחני שמוטל עלינו מוציא את החשק, ואשמח אם אמוסה כאחד הגויים, מה רע שתהיה תחלופת אוכלוסיה? בכלל מה רע להיות כאחד הגויים? מה רע בגויים, מה המיוחד בלהיות שבריר אחוז מתושבי כדור הארץ, בניסוי שכשל?
ב. עשינו זמי ואני תרגיל אינטלקטואלי מעניין, לא היה מדובר בתקנון אלה בהסכמות לשינוי, איזה שינוי יהפוך את הקיבוץ השיתופי למקום מספיק נחמד שנהיה שנינו מוכנים לגור בו, אם ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור, אבל כמו שאתה רואה, איש לא שם על הצעתנו קצוץ, זה רק הוכיח לי שאין שום דרך אחרת מלבד השינוי הטוטלי.
תקנון יהיה גם לישוב הקהילתי, משהו פשוט ולא דרקוני כמו התקנון הקיים של הקיבוץ, אין מה לעשות התקנון פאסה, גם אם תחצוב את דפיו משיש איטלקי זה יהיה אולי פסל יפה, אבל התוכן פאסה.
ג. למה אתה מתכוון ב"ישוב מעורבב"? שיהיו בישוב מרוקאים, רוסים, ישראלים, אתיופים? שידברו בו כמה שפות? שהאנשים יחשבו קצת אחרת? מה כוונתך? שיצביעו חס ושלום ל"ישראל ביתנו" או לש"ס, מה זה אצלך בדיוק ישוב מעורבב שכה מדיר שינה מעינייך? מי שיגור בישוב הקהילתי הזה, יהיה לו בית משלו, אופניים משלו, ואולי גם רכב כזה או אחר, מה רע בזה? כול אחד ישתכר בהתאם לכישוריו וכישרונו ואולי יהיו כאלה שיחיו על דמי בביטוח הלאומי, ממש כמו בכול ישוב אחר, אבל בישוב הקהילתי יש סיכוי טוב שיעזרו להם, ואולי לא, מה אני נביא?
ד. אני מתקומם על דברי הבל, ומה שאתה כותב כאן זה הבל הבלים, "המתחדש" הוא גוף חי שנמצא בדרך הנכונה להיות ישוב קהילתי, כול הקישקושים על בעלי ההון שגוזלים את נכסי הקיבוץ, ביקשתי וחזרתי וביקשתי דוגמאות להבלים הללו (מצב בו מויישה מנהל המפעל משייך את המפעל אליו כמו שקרה ברוסיה) איש לא מסוגל להביא דוגמא, כולם מקשקשים על גובה המשכורת, משכורת איננה בעלות על נכסי הקיבוץ, תפנימו, בעלות זו תהיה כאשר ישויכו הנכסים, בעיקר על פי הותק, בוודאי שלא על פי כמה אתה מרוויח, כי אין לזה קשר לשיוך.
אולי תסביר לי נודניק, איך בדיוק בעלי העניין הללו יחלקו בינהם את הקרקע והמים? מי בדיוק יתן להם? על פי איזה מדדים זה יקרה? אין זה עובר את ממ"י? לפעמים השטויות שמועלות כאן, מביישות באמת...
ה. אין לי חשק לכתוב שום משנה סדורה, הגדולה של המתחדש היא שהוא חייה מתפתחת וצומחת וחופשייה וגדלה ומשתנה, רוצה להישאר במקום שלא משתנה? תישאר היכן שאתה, רק תפסיק לקטר...טוב לך שם, אז תחגוג מה אכפת לך מאיתנו?
ו. אני מקווה "שהכפר המעורבב" שלך יהיה מעורבב בחברה הישראלית ותהיה בו נציגות לכולם, וגר אשכנזי עם ספרדי, ודתי עם חילוני, וזאב עם כבש ירבץ, ממש חזון ישעיהו.
ז. מעניין, אצלנו היו וילות של 120 מטר ליד 45 מטר כשהיינו משותף, ועכשיו זה עדיין כך, יש דירות גדולות ויש קטנטת, יש אופני הרים ואופני ערים, יש רכב חבוט ליד רכב חדש, כן יש המון דברים מעניינים בישוב המעורבב שלנו, ואבא שלי שיחיה חוגג עוד מעט 80 ומפסוט, אז מה אני צריך עוד?
אגב תשתחרר מהמונח הזה "מעורבב" היית פעם בארה"ב ניו יורק? מעורבבת שזה נורא....
עוזי
העתקת קישור