כמה מחשבות על השכלה לכל ואנקדותה
הוספת תגובה לדף  השכלה נגישה לכל נפש
שם הכותב:  מושבניק
נושא / כותרת  כמה מחשבות על השכלה לכל ואנקדותה
תוכן ההודעה:  1.מתישהו בשנות ה-60 ואולי קודם הבחינו בשרות המדינה שפקידים רבים מדי נעדרים השכלה ראויה.
מאידך,בעלי תארים אקדמיים דרשו תוספות לשכרם כפיצוי על השקעתם ולבידולם מחסרי ההשכלה.
יצרו תוספות שכר למקצועות האקדמיים השונים וכל עובד בעל תואר קיבל את התוספת ללא קשר לשאלה הפשוטה האם בעבודתו יש ערך מוסף למקצוע שלמד.
בתחום המדעים המדויקים ומדעי החיים הקשר ברור קצת יותר.
במדעי החברה והרוח קצת פחות או שהקשר היחיד הוא הטיעון שרמת תיפקוד הפקיד במחלקת הגביה משתפר אם למד ספרות צרפתית או היסטוריה של ימי הביניים.
ראו הפקידים כי טוב,לחצו מלמטה כשמלמעלה לחצו אקדמאים שלא יכלו להשתלב בהוראה אקדמית באוניברסיטאות המחקר הפאודליות המתבדלות וכמדומני פרופ' רובינשטיין בהיותו שר החינוך פתח את השער להשכלה חופשית וכללית לעם באפשרו הקמת מיכללות.
היום, כל פקיד ארכיון או שוטר במשטרת התנועה, בעל תואר שלעתים ניקנה באיזה "מוסד" המייצג אוניברסיטה עלומה באיזה חו"ל,מקבל תוספת שכר אקדמית במסגרת המדעית אליה משתייך תוארו.
עתה,עם הבור התקציבי והחיפוש אחר מקורות לסתימתו מגלים את הקופה שעושים עובדי ציבור על החלטות שאולי,אולי, היו ראויות לזמנן אבל, כמו כל החלטות ומנגנונים ראויים הפכו לרחיים על צוואר החברה והמדינה.

הרי 95% מבעלי התארים לא היו בכלל חושבים לברר היכן האוניברסיטה אילמלא יכלו לינוק בעזרתה כספים שאינם מגיעים להם.

בשעור הראשון במדע המדינה עם אז ד"ר שלמה אבינרי הוא שאל/אמר בערך כך:
מהו סטודנט?טאבולה ראזה.
מהו בעל תואר אקדמי שסיים את לימודיו?
טאבולה פאראפרזה.
המוח הריק התמלא בציטוטים אבל לא הבין דבר מהם.
המדינה צריכה להחליט אילו מקצועות ותחומי ידע חשובים לה ושם להשקיע את כספה/כספנו.
מי שרוצה ללמוד סינית כדאי למדינה לתמוך בו.
מי שרוצה ללמוד רוסית אין צורך לתמוך בו.
משפטים?סטף טען מזמן שזה טירוף לממן לימודי משפטים במקום לימודי מקצועות הנדסיים וטכניים ועתה מצטרף אליו נפתלי בנט.
דמוקרטיה זה ממש צעצוע נחמד אבל מי שמשחק עימו בורה מופקרת יביא לכך שהוא יתקלקל.
שוויון?בהזדמנויות אבל לא ברשיון לחסל את המערכות המבטיחות חיים.
עצוב שלא כולם גאונים של אמא?נכון.טענות לאלוהים או לדרוין.






העתקת קישור