אלישע במאמר מרשים ומשכיל. עוזי בעוד זיג או זג
הוספת תגובה לדף  חלום האיחוד ושברו
שם הכותב:  משה שיאון(פיינשטיין)
נושא / כותרת  אלישע במאמר מרשים ומשכיל. עוזי בעוד זיג או זג
תוכן ההודעה:  1. מאמר מרשים של אלישע, המביא מידע שאינו ידוע לכול וניתוח מרשים. לגבי האמת יש וודאי השקפות רבות, כך גם לגבי מסכת התקוות והמשימות. אני מקווה שחלק גדול ככל האפשר אכן יתממש, אך הפתגם הערבי טוען שהפרנסה אינה ב"אמל" תקווה אלה ב"עמל" - עמל. כדי לקדם מעשה יהיה עלינו לעשות הרבה יותר, הרבה יותר ממוקד ומלוכד כדי להוות גורם השפעה חיובי. בינתיים מלאכת צדיקים נעשית בידי אחרים, חלק ניכר מהחברה הישראלית, הקבוצות השיתופיות, תנועות הבוגרים ודומיהם. איני בטוח שאני רוצה שלתנועה הקיבוצית-לשעבר תהיה השפעה גדולה במערכת הפוליטית, הקיבוץ-המשונה (כהכללה)בדרך יישומו הוא דוגמה אנושית שלילית להחלפת נאמנות כבגד ובניית מיבנה שהפקרת האדם וחוקו מובנית בתוכו, אפילו הפרת גבולות העושק שבתקנות הסיווג כלפי פנים והגנב של המדינה כלפי חוץ= תנועה לעושק הקשיש, השיוך-החוזי ("...מכרתי לו בית שלא היה שלי...") וגירוש המנהל משטח המחנה. היהלום בכתר המחנה הפך לפחות מזכוכית מזויפת ומציקה.
2.עוזיל'ה אתה בחור טוב (היית שבוי דעת לקיבוץ כפי שאתה שבוי דעת לקיבוץ המשונה כיום - השבי ונזקיו הוא שטרם הבנת) ייסורי המצפון שלך לא ייתמו גם אחר שלא יישאר קיבוץ אחד על הרגליים שיוכיח שאפשר - השועל שאינו מצליח להיכנס לכרם טוען שבלאו הכי הענבים חמוצים.
* אתה יודע מה אינך מספר ומה אינך רוצה לראות כשאתה מספר סיפורים ממוינים לצרכיך, לעזאזל העובדות.
- אנצל שיטה ביתית לסקר מהיר חלף ספירת ראשי בקר - בערך 200 קיבוצי הפכו לקיבוצים משונים, ניבחן את הנחתך שעשו זאת מחוסר ברירה בשל מצב כלכלי + בחינת השיפור בפועל ונבחן זאת על פי אזורים : האם דן, שמיר, מרום-גולן,אורטל,שניר,כפר-חרוב ומבוא-חמה ערכו שינוי בשל מצב כלכלי קשה ??. האם השתעוזיל'ה יקירי,
1. ידע,הבנה והיגיון הם עצמה ומבוא לפתרונות נשלטים לטוב.
2.כל עוד ישוב משתמש בשם קיבוץ הוא בהכרח יכיל מרכיבי והשפעות עבר - גם הגדרות מהן אין ניתן להתחמק אלה ע"י פירוק.
- מכאן יוצא שאין יחסי עובד מעביד כי חבר הקיבוץ הוא בעלים/עצמאי (תאורטית אינו חייב לעזוב את מקום עבודתו כי אי אפשר לפטר אדם ממה שהוא בעלים עליו, אך מי פועל על פי התאוריה) - כך יוצא שחבר הקיבוץ במקום להיות גם וגם (בעל עדיפות) הפך ללא בעלים כי הוא שכיר ולא שכיר כי הוא בעלים. כך זה כשכל יסודות האנוש והאמון מופרים בסיסית.
פשוט הסברתי מקורות תופעה המשפיעים גם היום, נושאים שהם מעוגני עבר, מנומקים ושניתן לעקוב אחריהם במקורות מידע, כאינטרנט למשל.
- רצונך לבוא בטענות להיסטוריה, או לפטר או לאלף אותה - יקל לך לאלף את הסוס שלי בעמיעד (הוא כבר מאולף אך אפשר לך להגיד שאתה אילפת, גם אלמד אותך).
2. מי שרוצה להיפטר משיטה עליו להתפרק מכולה אל צורת חיים חדשה ומובהקת, בלא לגרור רגליים ואו לקפח אדם ובלא להמציא שיטות העובדות למען חלקי אוכלוסייה על חשבון חלק אחר תוך תשלום שחלקו לכל מיני חוצנים שטרחו כצבועים על הפיכת הגוף לגופה ועתה עטים עליה כנשרים ליהנות משיירי הגופה.
- אולי תבין עתה מדוע תמיד דאגתי (המרומז כמשוגע על ידך )שלי יהיה פתרון אישי כעצמאי ועצמי בלתי תלוי - גם זה על פי היכרות עם ההיסטוריה והגן היהודי.
- כן, גם שמירת היכולת להיאבק על מה ששלך בקיבוץ לשעבר היא דאגה נוספת הכרחית - כי כדי להיות צודק יש ראשית להיות/לחיות ועודף תלות הוא מפתח לטרור/שיחוד דעת.
* סלח לי שאני מנמק ואיני מכנה את דבריך שטויות, משאיר לך לתת ציונים לדבריך.

* אכול הרבה פרי צבר, לו אנרגיה מקררת כשבחמום תשובה מדובר. פר המצב הכלכלי, כולל ההשפעה על כלל החברים של מסדה, בית זרע, אפיקים, חמדיה, נווה איתן וכפר רופין ?. ועוד נותר לבחון מה נימכר עבור התמורה המיוחלת - צדק חברתי, חברות, תרבות, בעלות, חינוך, בריאות, נכסים והקטנת איכות-גובה בעקבותיה תדמית שפלה.
* אגב, איך אתה כותב על עמיעד שהתעוררתם אל חוסר כל פתאום כשככל שאני יודע עמיעד היה בין הקיבוצים התורמים בהסדר הקיבוצים (שהיה בעצם הסדר לבנקים).
העתקת קישור