מיקודי מחלוקות, מבחינתי לחיים מאוזנים וטובים לכל.
הוספת תגובה לדף  'המרחב הכפר'": עוד ישראבלוף
שם הכותב:  משה שיאון(פיינשטיין)
נושא / כותרת  מיקודי מחלוקות, מבחינתי לחיים מאוזנים וטובים לכל.
תוכן ההודעה:  עוזי יקירי,
1.לא התייחסתי לדיוק במודיעין בכובד ראש כציפיותיך. כדי שיהיה מידע מעודכן יש לאוספו, מודה שלאחרונה לא הרגשתי צורך. אך המידע האקראי הזורם אלי בלא מאמץ שעוד נמשכים מעשים חמורים במה שנועד לעבודתכם,פרנסתכם ואינו מתופעל על ידכם, רק בהונאה מוצג כשלכם, מסביר גם את יחס המוסדות והכלל ל"קיבוצים" - קשר למאמר של אלישע . לא ממש התכוונתי לגבי מה שכתבתי בהקשר ליין הפטישים, סתם בא לי קצת לדרוך קלילות על אצבעות החוזר החסר. סליחה אם הפרזתי.
2.לגבי היקב,כבר כתבנו והבעתי בעבר את הצער על סגירתו, מדי פעם אני עובר במקום עומדו לשעבר ונחמץ הלב. לגבי ההצלחה הכלכלית של עמיעד וחלקך בה ידעתי, כבר התכתבנו וברכתי אותך- מופיע באינטרנט. עוזי גדלתי כל חיי בקרב מצליחנים כלכלית וידוע לך היכן בחרתי לחיות ומדוע. הצלחה כלכלית כשלעצמה אינה מרשימה אותי. כלכלה היא אמצעי (עם כל היותו חשוב), אני בוחן יותר את המטרות. המוכר מטרות כדי להשיג אמצעים אינו מצליח לדידי. אני מכיר פעילות אחת שבה הכסף חשוב מכל ואיני מתכוון ליישר קו עמה.
3.נושא הפנסיה הוא הנושא אליו אני מתייחס רק ברצינות - לגבי נושא הפנסיה בעמיעד, אתה מקור המידע שלי. בעבר התכתבנו לגבי הפנסיה, עקב רצון בועז אפלל להופיע אצלכם לגבי החזרת רף הפנסיה ל 40%, כפי שמורות תקנות הסיווג, ככל שאני זוכר התנגדת. אז גם פניתי אליך שתימנעו מפגיעה בדור ההורים. עם זאת, אם טעיתי או הוטעיתי כבסיס לכתיבתי אני לוקח האחריות עלי ומתנצל. אשמח לפרסום נהגיכם גם לשבח, גם לפגוש את אביך ולשוחח אתו,בכל נושא.
- על בסיס השאיפה לחיות כבמחוץ לקיבוץ ולהתייחס לפנסיונר כשכיר ראוי להעניק לו (לשאוף להעניק לו) שכר של 70% מהשכר הממוצע של בעלי השכר בקיבוץ-לשעבר, תוך איזון עם הצורך לקיים את רשת הביטחון - על חשבון קופת הערבות/ רווחים ומסים ייעודיים לערבות ההדדית.
להלן סיפור לגבי קיבוץ שיש לך קשר אליו:
- הסעתי פנסיונרית מבית-זרע בטרמפ וסטיתי להסיעה עד קיבוצה, תמהתי לפשר התופעה, השיבה לי שאין לה די כדי לנסוע לבקר את ביתה בטבעון פעם בשבוע, התביישתי עד שורשי שערותי - עוזי, זה סביר לדעתך ??, שומע גם סיפורים קשים בהרבה.
מה עשה דור הורינו כל-כך רע שכך אנו מתייחסים אליו ?, כבשו,בנו והכינו לנו ארץ ??, טעו בחינוך ?.
4. כיוון שבקיבוץ אין ניתן לשחזר אומדן אז יש לחשב את הממוצע של בעלי השכר באותו ישוב בו עבד החבר ותרם את כל יכולתו, אינו אשם שהפכוהו לפנסיונר שכיר, חיסכון הפנסיה הוא מצוי בכל הפעילות שלתרומת השכיר חלק גדול מאפשורה. מי שחסך גם בקרן חיצונית שיערב לו, אין בכך קשר לעצם חובת התשלום.
5. בשיטתך אתה משתמש בקורטוב אמת כדי לגרוף את כולה, לכן אני משלח שמות קיבוצים כקוצים לביקוע בלון הסיפור שאתה אורג. כפר חרוב קיבוץ שאני מבקר בו לפחות פעם ביום בממוצע, מכיר היטב. הצליח מאוד כלכלית לפני השינוי, מצליח גם היום. אז זו ההוכחה שכשל כלכלי הביא לשינוי אצלם או שהשינוי ייעל משהו ? או שראוי להתייחס לכך ששינוי ההתייחסות לקליטה בעקבות השינוי מונע את קליטת הבנים ?. לדידי מוכיח שאין מה להתגעגע לצורת חיים שמטרותיה נמכרות ?. ולמרות הכל כפר-חרוב קיבוץ-לשעבר נחמד מאוד אנו מסתייעים הדדית, אני אוהב את החבר'ה שם, חלקם היו חיילי ועם רבים אני מקיים קשרים.

עוזי, שמור על בריאות ומורל גבוה.
העתקת קישור