ליזהר
הוספת תגובה לדף  רכב השטח כמשל - מובילי המודל המכונה במקומותינו "קיבוץ מתחדש" מזכירים במידה רבה את נהג רכב השטח הקפיטליסט ואת התנהגותו היהירה בכביש
שם הכותב:  פלג
נושא / כותרת  ליזהר
תוכן ההודעה:  לא במקרה לא הזכרתי מרצוני את שם קיבוצי.אף אחד ממעוז לא מינה אותי להיות דובר שלו או של מעוז וכל הנאמר על דעתי האישית נאמר.
רקחת לנוחותך איזה בליל לא ברור מכל מה שכתבתי קודם:

משהו על מעוז והתשלומים המקובלים בה (לא שאני רוצה לעסוק בזה אבל עכשיו איני יכול להותיר כך את הדברים): תשלומי ב"ל המשמעותיים ילדים,זקנה ונכות הולכים במלואם לקופת הכלל.בשנים האחרונות הוחלט שסוגים מסוימים: נכי צה"ל,שואה, שכול - הזכאים לוקחים את חציין.אין אצלנו עבודה בתמורה.יש תשלום עבור תורנויות סוף שבוע כלומר חבר העושה תור' ח"א ביום שישי בערב אחת לחצי שנה מקבל על זה כ-70 ש"ח,אותו דבר עבור תורנות שבת , במקומות שלגביהם הוחלט שהיא חיונית,יוצאת אחת ל-5 שבועות. העיקרון הוא שיוויוני - כל שעה בעלת אותו ערך,לא משנה באיזה מקום עבודה ומי המבצע אותה.
אתה רוצה לקרוא לזה עבודה בתמורה וצביעות, אין לי שום כונה לריב איתך על זה.

יש לנו קשר עבודה תקציב שמשמעותו שרק מי שממלא את כל שעות עבודתו החודשיות מקבל את מלוא תקציבו האישי! גם כאן נשמר הבסיס השיוויוני ושיוויון ערך העבודה - לכל שעה תמחור זהה, ללא קשר למקום העבודה ומיצבו של החבר המבצע,אם מנהל הוא או חבר פשוט.. הקשר מראש אינו חל על חולים, נכים, גימלאים, ובלתי מסתגלים למיניהם, אפילו לא על בני גילאים מסוימים שפוטרו בגיל מבוגר, אין בידי המשק להציע להם עבודה, ואין סיכוי שימצאו אותה בגילם בעצמם. דברים כאלה ודומים להם מהווים תיקונים, כנראה הכרחיים לקיבוץ השיתופי, והם אפילו מסייעים לשמור על ערכי הליבה שלו.
דבר אחד לא עשינו וזהו השכר הדיפרנציאלי. כן, אני באמת סבור ולא עושה מזה סוד ששינוי מסוג זה הוא נסיונה של הקבוצה החזקה בקיבוץ להוריד מעל עצמה את הדאגה לאלה שפחות הצליחו, זהו הרס הקיבוץ, המונע במקורו על ידי תאוות בצע..
טוב, אין לי מה לחזור, אתה כבר הגדרת את זה.
אינני יודע מה קורה שם בדרום. באיזור הצפון המודל הדיפ' הוא מודל לפירוק, כמובן לא לפני העברת נתח גדול מהנכסים המשותפים לכיסיהם של גבירי העדה החדשים. הבנים אינם חוזרים, הם חכמים מדי מכדי להכנס למערכת שתוריד מהם חצי ממשכורתם עבור מיסי קהילה עבור ישוב שממילא הולך ומתרוקן מייחודו.

אאם שם המשחק הוא ישוב קהילתי, למה לא ללכת לשם ישר? מציע לך לקרוא:
את תגובה 2 במאמר 'רכב..'- על גורל החבר הפשוט החושש אפילו להזדהות;
http://w11.webaxy.com/cgi-bin/sal/sal.pl?ID=3&d...

את תגובות 1 ו-3 למאמר 'בין קדימה..' מה עלה בגורל ההבטחות שלפני השינוי,ואיך הוא נראה אחריו, דווקא בעיני מי שהרויחה ממנו;
http://www.kibbutz.org.il/shavim/articles/yomyo...

את המאמר 'שינויים ועינויים' על הליך ההפרטה שכל מטרתו העשרת החזקים;
http://www.kibbutz.org.il/shavim/articles/disid...

את המאמר 'גזל-זה כל הסיפור';
http://www.kibbutz.org.il/shavim/articles/disid...

את המאמר 'השיוך ובגדי המלך 'על המצב הבלתי פתיר והבלתי הפיך מבחינה כלכלית שהקהילה נתונה בו' -כל שלושת המאמרים באתר זה, כולם מתארים קיבוצים שונים.
http://www.kibbutz.org.il/shavim/articles/disid...

אפשר להוסיף לזה גם את המאמר האחרון של שרה אדום 'קלקלת הפערים' על השפעתם השלילית של פערי השכר.
http://www.kibbutz.org.il/shavim/articles/ideal...

איך עברו כל כך הרבה קיבוצים לשכר דיפרנציאלי - מציע לך לקרוא תגובה של לרום 'מאתיים קיבוצים' - מה-13/3/06 ובו פירוט שפע הנסיונות והדרכים שננקטו נגד חברי קיבוצים על מנת להשפיע עליהם להצביע כפי שרוצה צוות השינוי ..
http://w11.webaxy.com/cgi-bin/sal/sal.pl?ID=3&d...


אם אמנם בגבולות נוצרה חוברת שינוי התואמת את צרכי המקום ולא עבדו לפי חוברת שגרר איתו היועץ מהקיבוץ הקודם שהיה בו,
אם אישור החוברת הושג בלי איומים על החברים,אם מדובר בשינוי הגון המביא בחשבון את החלשים, כזה שיחזיק מעמד לאורך זמן,אם בנים חוזרים לחברות ולא כצמיחה דמוגרפית של תושבים שהריחו את שלל הפירוק הקרוב..אם ממשיכה להתקיים קהילה של חינוך, תרבות, בריאות ועזרה הדדית.. נו,כ ל הכבוד, תהיו בריאים!
העתקת קישור