דון קישוט הולך לנוח
הוספת תגובה לדף  רכב השטח כמשל - מובילי המודל המכונה במקומותינו "קיבוץ מתחדש" מזכירים במידה רבה את נהג רכב השטח הקפיטליסט ואת התנהגותו היהירה בכביש
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד בסין
נושא / כותרת  דון קישוט הולך לנוח
תוכן ההודעה:  אנסה להיות מדויק ברמה הכי שניתן ללא נתונים של ממש,אגב אני קראתי את דון קישוט ואני ממש לא...
אנסה להשיב לך (זכר או נקבה) כמיטב יכולתי:
1, אמרי רון עד כמה שאני זוכר הוא פנסיונר גם של הכנסת ואיננו זקוק כחבר משמר העמק לתוספות, כלומר האיש אם היה אמיתי לגמרי היה את הכסף הזה תורם לאיזה קיבוץ נזקק, את מה שעשה בגבעת עוז איני מכיר ואם צלחה דרכו זה נפלא, אין לי דבר כנגד הקיבוצים השיתופיים ממש לא, הדבר היחידי שהיה לי ויש לי נגד אמרי והזרם זה דווקא חוסר הדמוקרטיה שבזרם והמהלכים שעשה בלא מעט קיבוצים לשבש את השינוי מבלי להציב פיתרון לקיבוץ, פתרון כלכלי.
2. בבקשה אני בעד קחו את לאונרדו ותנהלו את התנועה הקיבוצית כולה, אני בטוח שתצליחו, אני אישית אינני חושב שיש הרבה חומר מחבר היום את שלל הקיבוצים המשתנים, מלבד בעיות די דומות של חוקים שלצערי יש בהם תפקיד לתנועה, עד שהקשר הגורדי הזה לא יסתיים עם כל השטות של "ניר שיתופי" יש כאן כמעט חתונה קתולית ללא אפשרות של גט.
3. אלישע בחור נפלא, ואין לי דבר וחצי דבר נגד רצונו לחלוק משכורתו עם הכובסת והמטפלת, הלוואי והיו אלפי מנהלים מוצלחים בתנועה הקיבוצית שרוצים שיתוף, הצרה היא שאין, מה לעשות וקשה לייצר בקיבוצים קטנים שכבת מנהלים טובה, אין מצבור מספיק, אבל 30-50 קיבוצים זה מדגם ענק ומייצג ומי אני שהביא אלף דוגמאות שכנגד? מכל מקום גם אני בקיבוץ המתחדש מתחלק ע"י מיסוי ענק בשכרן של הנ"ל.
רק תנסו בזרם להיות גם דמוקרטיה את/ה אומרים שזה חלק מהקיבוץ.
4.בואו נעזוב את הקיבוץ הדתי, יש להם בעיות משלהם ואני שואל עצמי למשל מדוע הזרם השיתופי לא צירף עצמו לקיבוץ הדתי, קיום תנועה קיבוצית זעירה כמו שהם מקיימים לא פשוטה ואתם הייתם יכולים להרים תנועה מפוארת, הקיבוץ הארצי עם הקיבוץ הדתי חזון אחרית הימים.
5. עולם טוב יותר? באמת? זה מה שהקיבוץ השיתופי חותר לו, הרי כמות העוולות שנעשו לחברים בתוך הקיבוץ במאה שנות הקיבוץ, מי יכול לספור, לא אינני חושב לרגע שיש חברה מושלמת, בוודאי לא החברה הקיבוצית הישנה, בהחלט לא, אני חייתי בישראל הרבה שנים ואין הבדל משמעותי בין אי הצדק ב"חוץ" לבין אי הצדק שבו נתקלתי בקיבוץ השיתופי, מצטער זה אתה או את יכולים לספר למי שלא מכיר את החברה שיודעת יפה מאוד לאכול יושבייה בקיבוץ השיתופי.
אגב, נשים, הומואים, ערבים, ממש שוויון זכויות יש להם בקיבוץ השיתופי, שוויון ערך האדם, נו באמת, סיסמאות וקלישאות שאין להן ולקיבוץ השיתופי דבר.
6.עמיעד בעוד מספר שנים תהיה ישוב ככל ישוב בארץ, נורמלי לגמרי, אני לא מניח שיהיו עניים מרודים אלה אם יבחרו הם להיות כאלה, החזון שלי שעמיעד יהיה מושב, זה רע? או שחצי האחוז של תושבי המדינה שיהוו את תושבי הזרם השיתופי, יוכלו להציג מודל מושלם שעובד לשאר העולם?
תנסו, אני בעד....
עוזי
העתקת קישור