המעבר לסין של חברות קיבוציות
הוספת תגובה לדף  רכב השטח כמשל - מובילי המודל המכונה במקומותינו "קיבוץ מתחדש" מזכירים במידה רבה את נהג רכב השטח הקפיטליסט ואת התנהגותו היהירה בכביש
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד-סין
נושא / כותרת  המעבר לסין של חברות קיבוציות
תוכן ההודעה:  יש כאן אחד שנקרא "אני נישאר בארץ" שמביא עובדות שאינן עובדות, אגב אולי אתה נישאר בארץ כי אין מצב שיבקשו ממך לשרת בחו"ל? זה מרגיז מה? איזה איכות אתה מביא עמך לניהול סניף בחו"ל? איזה ידע?
כאשר אתה משווה בין מפעלים קיבוציים לאינטל, שאגב קיבלה יותר מהמדינה מכל התנועה הקיבוצית לדורותיה, אתה מוכיח שוב כמה קל לדבר ללא מחשבה תחילה, המפעלים שהעבירו - חלקית - את היצור לסין, מפעלים כמו נטפים, פלסטרו, פלסאון (לכולם מפעלים גם בהודו אגב, ודרום אמריקה), ברמד, ארד, עמיעד, ועוד ועוד, מה שאתה ממש לא מבין זה, שלא מספיק להיות עם מוצר טוב, לפעמים הוא כבד, אתה יודע מה המשמעות של מוצר ששוקל 5 טון כאשר הוא צריך להגיע לסין, או לברזיל?
אתה יודע כמה זה עולה באוויר? (יותר מהתקציב שלך לשנה) או כמה זמן מתאריך ההזמנה ועד שהלקוח ייקבל את המוצר אם זה נשלח בים, אני בטוח שאין לך את התובנות הללו, אחרת בוודאי לא היית כותב שטויות שכאלה, כל המוצרים האלה שלנו כבר היום מיוצרים בעיירות פיטוח, אז מה זה עוזר, מה ההבדל לשלוח 5 טון מקריית שמונה או משדרות לעמיעד?
אז לפני שאתה ממלא את דפי העיתון כאן בהבלים תחשוב, שלך אי מייל תברר, תיכנס לדפי האינטרנט של החברות הקיבוציות, תראה כמה מהן עובדות בסין וכמה מתות לעבןד בסין...
נסה ותהנה
עוזי
העתקת קישור