"ערכי הליבה" של הקיבוץ הישן והלא טוב
הוספת תגובה לדף  סיור דמיוני בקיבוץ מתחדש
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד
נושא / כותרת  "ערכי הליבה" של הקיבוץ הישן והלא טוב
תוכן ההודעה:  מוטקה שאני מודה באשמה שנתתי לו את שמו לאחר שהיה סתם "חבר מזרחי" טוען שעם הפיכתו של הקיבוץ ל"מתחדש" הלכו "ערכי הליבה", אני מניח שמוטקה דנן מתכוון כמובן ל"שיוויון ערך האדם" ו"שיוויון ערך העבודה", כול השאר אני מניח שזה לא בדיוק "ערכי ליבה".
אני שואל עצמי, האם בקיבוץ הישן והלא טוב, נשמרו באמת "ערכי הליבה" הללו? האם הצלחנו למשל בקיבוצנו שהיה שיתופי במשך כמעט 60 שנה, לשמור על "שוויון ערך האישה" כמה נשים מילאו וממלאות תפקידים ציבוריים בקיבוצים השיתופיים, היכן הוא "שחרור האישה" שהיה צריך לקרות לאחר ששחררנו את האישה, כביכול כמובן, מעול גידול הילדים, מעול עבודות הבית? מה קרה בקיבוץ השיתופי לשיוויון המינימלי בין המינים, כיצד זה נדחקו הנשים בקיבוץ השיתופי חזרה לעבודות המסורתיות של הנשים, בתי ילדים, מחסני הבגדים, המכבסה, המטבח, פה ושם הוראה, אבל מרכזת משק? מנהלת מפעל? השם ישמור, נשים? הן לא נועדו לכך...הציצו נא במנהיגות המט"ש, כמה נשים ישנן? האם הן לא 50% מאוכלוסיית הקיבוצים השיתופיים, יש מנהלת אחת בפלסאון, כמה מנהלות בכירות תמצאו בנטפים למשל, או במפעלים נוספים שמככבים כגון פלסן?, אז מוטקה, אין שוויון ערך האדם ואין שוויון ערך העבודה, כי אי השוויון כלפי הנשים פוגע בשניהם.
דווקא עכשיו בקיבוץ המתחדש, יש פריחה נשית, נשים נמצאות בכול מקום, בהתאם להשכלתן ולקישוריהן, דווקא ה"מתחדש" הנוראי הזה, עשה את מה ש 100 שנות קיבוץ לא עשו ושיחרר סו"ס את האישה.
אז מוטקה, תציץ לרגע בראי, ותחזור ותספר לנו שוב על "ערכי הליבה" שאתה מדבר בם.
העתקת קישור