היש לקיבוץ יחוד אידאולוגי?
הוספת תגובה לדף  תנועה בתוך תנועה
שם הכותב:  קיפי
מקום מגורים:  מעגן מיכאל
נושא / כותרת  היש לקיבוץ יחוד אידאולוגי?
תוכן ההודעה:  עוזי (המיתמם?) שלום -

בהיותך איש שבחר לצרף את התנ' הקיבוצית אל צורות החיים האחרות שמסביב
לה , אין תמה שאתה גם עושה הקבלה בין ה"מעמדיות" עליה מדבר אנכי לבין
ה"לא-מעמדיות" שמוצא אתה עצמך שעה שאתה מטפל , כחובש מתנדב במד"א,
בפצוע ערבי ובפצוע יהודי ללא משוא פנים (שמתי לב , אגב , שאתה מרבה
לפרסם את פעילותך במד"א , ממש כמו יהודה משי זהב מזק"א....) .
באתי לרמוז ,אפוא , שמנקודת מבטך אין עוד שמץ של יחודיות בדרכה של התנ'
הקיבוצית לעומת המושבים , המושבות והמצפים השונים שבגליל , ונותר רק
לשוב ולתמוהה מדוע מרגיז השימוש במונח "מעמדי" את ארנון , גדעון ואפילו
אותך עצמך - כי אם אין עוד לקיבוץ יחוד ערכי-אידאולוגי(בעיניך שלך) אז
"מה אכפת לו לעץ שהים הוא עמוק"? .

ובנקודה זו ברצוני לחזור ולגעת בשאלה האם "משימתיות" נוסח יואל מרשק
היא זו שמייצגת את יחודה הערכי-אידאולוגי של התנ' הקיבוצית ? - ותשובתי
שלי עליה היא : א) ההזדהות עם משפחת שליט אינה (!) יחודית לתנ' הקיבוצית .
ב)הערכים והמשימתיות נוסח יואל התאימו לשנות הארבעים של המאה הקודמת
אך לא גם לימינו אלה .
אז מה מתאים כן לימינו אלה , בעיני שלי ? נראה לי - ואין זו הפעם הראשונה
שאני אומר זאת באתר זה - שאם נותר לה , לתנועה הקיבוצית , תחום שבו
יכולה היא להמשיך ולהציג כרטיס-ביקור ערכי-אידאולוגי יחודי הוא בהצגתה
של חברה שוויונית-שיתופית . ובמלים אחרות : מעבר מדגש בטחוני-התיישבותי
לדגש חברתי-שוויוני . אבל ברור שהקיבוצים הדיפרנציאליים מצוייםמחוץ(!)
לתחום הזה לחלוטין .

קיפי / מעגן-מיכאל

נ.ב - כשם שאתה עצמך נהנה לתקוף את המחנה הקיבוצי-שיתופי ללא-לאות,
אני מצדי נהנה למצוא אותך , עוזי , בעמדת התגוננות .



העתקת קישור