מעמדו, מעמדי, עמדות ושקרים מוסכמים...
הוספת תגובה לדף  תנועה בתוך תנועה
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד
נושא / כותרת  מעמדו, מעמדי, עמדות ושקרים מוסכמים...
תוכן ההודעה:  מיכה אשחר כותב, שברגע שאדם עובר מקיבוץ שיתופי לקיבוץ מתחדש, הוא מאבד שתי אבני יסוד שלכאורה קיימים בקיבוץ השיתופי, הראשון שהוא מציין, זהו "שוויון ערך האדם", מילה מכובסת ששיככת לבבל"ט שנשפחו עליו ים של מילים, שוויון ערך האדם, עלאק, תסתכל סביבך מיכה, בקיבוץ שלך, תזכור איך הרגשנו מיוחסים מול העלייה מצפון אפריקה, ואיך שמחנו לקלוט את בית ראשון במולדת למה? כי הם היו בהירי שיער ואינטלגנטים, קיבוצך בוודאי הומה מאחינו האתיופים, לא שאתם גזענים, אבל שוויון ערך האדם? בחייך מיכה, בוא אלינו למד"א ותילמד מה זה שיוויון ערך האדם, כערך, ולא מילים מכובסות שאין מאחוריהן דבר...
הערך השני שאתה מדבר עליו, "שוויון ערך העבודה" באמת? כאשר עוד היינו קיבוץ שיתופי, נדרשנו על ידי השותף שהכנסנו למפעל, לקבוע 10 דרגות (לא פחות) של שכר, תמו ימי ה 360 שקל ליום עבודה למנכ"ל ולאיש ליד מכונות ההזרקה, בהתחלה זה היה סוד, אבל כאשר המפעל מעסיק 70% מהמועסקים בקיבוץ, והמפעל מעביר להנה"ח שכר בהתאמה, הסוד דולף, והלך "שוויון ערך העבודה" המזוייף שהיה כאילו, זה שאתה ממשיך לשחק בנדמה לי, שיהיה, תאמין לי שהמציאות תתנפץ בפניך.
נלך למעמדות בקיבוץ השיתופי, לכאורה אין מעמדות נכון? זוכר את קיפי, הבחור שהיה כבר די מבוגר נזרק מהמפעל של הקיבוץ השיתופי, הוא שהיה בטוח שבמעמדו כולם שווים, מצא שהמנהלים שלו (לכאורה שניהם חברי קיבוץ באותו המעמד) חשבו שמאבקו של קיפי למעמד אחד של מנהלים ועובדים, הוא מעשה שעובר את גבולות הטעם הטוב, והראו לו את מעמדו בדיוק כרורגי וגם אגב, עשו זאת עם המשטרה.
עכשיו בוא רגע ונחשוב, אם כולם באותו המעמד בקיבוץ "הלא מעמדי" שלך, איך בדיוק הוא מתנהל? אם העובד והמנהל באותו המעמד, איך המנהל מחלק הוראות לעובד?, מתי תבינו שהקיבוצניקים שעברו לקיבוץ המתחדש, ממש לא עברו שינוי במוחם ברגע שהקיבוץ השתנה, כולנו נשארנו מה שהיינו קודם, רק שהמשכורת עכשיו על השולחן, וברור לכולם כמו שהיה ברור קודם לכן שיש הבדלי משכורות לפי התפקיד אותו אתה ממלא.
עזרא כותב כאן המון על כך שהפכנו ל"מעמדיים", אז שים מראה מול פרצופך, ואני שואל עזרא, את המשכורת שלך אתה רץ לתת לגמ"ח בירושלים? הרי אתה מאמין בשוויון ערך האדם,לא כן? ולמה שיהיה לך יותר מאשר לשכן החרדי שלך שחי מהיד לפה?
היכן כאן השוויון? תגיד לי בכנות עזרא, אתה לא מרגיש מוזר, לכתוב עלי ועל ארנון, ולכנות אותנו "מעמדיים" כאשר אתה כבר שנים שכחת צורתו של קיבוץ?
אתה באמת חושב שכולם כאן מסביבך אדישים לאנומליה שאתה מייצג?
אז תשמע, אני מוכן להעמיד את מעשי מול מעשייך היום יומיים, והציבור ישפוט מי משנינו "מעמדי" אני בעמיעד או אתה בירושלים, עשינו עסק?
העתקת קישור