לסיטרא המשונה,כמה דברים אליך וגם תשובה
הוספת תגובה לדף  גם השיטה אשמה
שם הכותב:  מושבניק
נושא / כותרת  לסיטרא המשונה,כמה דברים אליך וגם תשובה
תוכן ההודעה:  1.תשובה.
החכירה כיום בקיבוץ,בניגוד למושב היא של אגודת הקיבוץ.
אם האדמות אותן מעבד הקיבוץ תועברנה לבעלות החברים, אישית, זה כבר באמת לא יהיה קיבוץ אם כי......,ייתכן,
וגם זה היה וישנו בחלק מהמושבים והקיבוצים,הם יחליטו למסור חלק מאדמותיהם לעיבוד משותף ע'י מי מהם או ע'י גוף מעבד חיצוני.
יש למיטב ידיעתי כמה קיבוצים שהתאגדו כדי לעבד במשותף את אדמותיהם.
זה אולי קצת מסובך עבורך אבל אלו דוגמאות לפתרונות יצירתיים לנסיבות ומציאות משתנים.
מכל מקום,הנוקשות הצייקנית המחשבתית שלך מקבעת אותך בשמרנות ממיתה.
2.נכון שאיני בקיא בכל רזי הרזים של השינויים המתחוללים בקיבוצים.
האם אתה בקיא?
תמיד היה שוני והבדל בים קיבוצים והקיבוצים והיום ודאי וודאי.
מאידך עובדה זו אינה מונעת ממני לנסות להבין וגם להביע דעתי.
3.הנסיון שלך לטעון שמה שקורה בקיבוצים אינו ענייני ואינו נוגע לי הרי שכאן באמת "הצלחת" להוכיח שאין לך תשובות ענייניות.
אבל......מעבר לכך ישנן כמה סיבות להתעניינות שלי, ומסתבר רבים אחרים, בקיבוץ.
ראשית יש פנים מעשיות להתעניינות,לפחות שלי.הקשר והחברות של המושבים והקיבוצים בחברת העובדים ובמסגרות של ההתישבות העובדת,יצרו כלפיהם יחס שווה או דומה.המושבים לדעתי סבלו מהקשר הזה בגלל הדבקות הנוקשה של מנהיגי הקיבוצים באידאולוגיה במקום בחיים האמיתיים.
כך בגופים שלטוניים מתחיחסים אלינו בהקשרים שונים כמיקשה אחת.
למשל,חלק מהחלטות המינהל
אינן מבדילות בין מושב לקיבוץ.

ויש לי גם קשרים אישיים משפחתיים,נוסטלגיה ורגש לאנשים,לחלומות,ללבטים, למעשים,להשגים ולפיספוסים.

ויש גם עניין אינטקטואלי.

ויש גם הדדיות.

מה זכותו של מרשק להתערב בעינייני המדינה?
או של אלישע וחלק גדול,אם לא כולם,של הוגי הדעות האידאולוגיים שאחד הדברים החשובים להם זה השפעה של הקיבוצים והאידאולוגיה שלהם על החברה הכללית שגם אני משתייך אליה.
ודאי אתה קורא את כל המאמרים והתגובות המופיעים כאן הרוויים בהתכוונות להתערב באורחות חייהם של הלא קיבוצניקים,להשפיע עליהם ולשנותם.
לפרט?
וודאי ידוע לך מה סדר הגודל המספרי של הקיוצניקים ושאינם כאלה.
מה זכותך להתערב בחייהם של שאר אזרחי המדינה ותושביה?




העתקת קישור