הלו שמנמונת
הוספת תגובה לדף  גם השיטה אשמה
שם הכותב:  ארנון אבני
נושא / כותרת  הלו שמנמונת
תוכן ההודעה:  בוקר טוב לך הנכדה של ציפורה.
אני מבין שנכנסנו עם הויכוח שלנו לתוך חלומותייך המסויטים ומשם עלתה תגובה.
יש לי תשובה בשבילך וגם שאלה.
התשובה כבר כתובה במה שכתבתי לקיפי ואסביר גם לך, כי היא עוסקת קודם כל בנימוסים ואני בטוח שתביני.
אני מודה שבקיבוץ המתחדש גדלים הפערים הכלכליים. זה מובנה בשיטה. אבל לא בגלל שזו המטרה אלא בגלל שמעצבי השיטה הבינו (והבינו נכון) שלדיכוי הפערים עד אפס, שהוא מטרה ראויה - יש מחירים שרוב הקיבוצים לא יכולים לעמוד בהם (בעיקר כשאין להם מפעל גדול ומצליח). לכן הם ויתרו על חלק מהיומרה הזו שקברה קיבוצים רבים. לך מאוד חשוב שנישא את הכתם הזה על החזה, וכל אחד יוכל לכנות אותנו בשם שמתאר את חולשתנו.
רוב בני האדם מקבלים החלטות כאשר הם יודעים שיש בהן ויתור על יומרה כלשהי: מקצועית, תדמיתית, כלכלית... אבל גם כאשר בחרו והם שלמים עם הבחירה הם לא אוהבים שיכנו אותם על פי הויתור שעשו. (חלק גדול מהמתנגדים בעיקשים לשינוי, בקיבוצים השיתופיים, הם אלה שמעולם לא בחרו דבר, רק סיפרו לעצמם: "איזה מהפכנים אנחנו").
אני יודע שאת אוהבת אוכל טוב. רואים. אכפת לך אם אקרא לך "שמנמונת"? אל תדאגי, איש לא יחשוד בי שאני משקר כי גם הם רואים. אם יש לך ראי – גם את רואה. לפי מה שאת אוכלת ברור לי שזו הבחירה שלך הרי לא אני הכנסתי את כל זה לצלחת שלך, כך שנדמה לי שברור לך שאת ראויה לשם הזה... אז מה את לא אוהבת שיכנו אותך ככה? למה? אה, זה לא נעים ולא מנומס.... כלומר - הבנת את התשובה. זה יפה כי קיפי למשל לא הבין.
ויש לי גם שאלה? מה את יודעת על המבנה הארגוני של קיבוץ משתנה. מי מבקר אותו, בפני מי הוא נותן את הדין ומה יותר תקין בקיבוץ השיתופי מבחינה זו? אני שואל כי ממכתבך נידמה לי שאת מסתמכת על ההשקפות של הסבתא שלך- שמאוד מעניינות את הסבתא שלי.
העתקת קישור