תודה גדעון על הבהרותיך.
הוספת תגובה לדף  גם השיטה אשמה
שם הכותב:  מושבניק
נושא / כותרת  תודה גדעון על הבהרותיך.
תוכן ההודעה:  הן אכן מבהירות את העירפול.
לאורם המבהיר של דבריך אתיחס מאוחר יותר.

בתגובותי הקודמות שכחתי להתיחס לכותרת, שמסתבר שהיא פרי עטו של העורך ולכך אתיחס כאן.
הכותרת מצביעה על דעתו של עזרא למקור וסיבת השינויים בהתארגנות הקיבוצים וחשוב לדעתי להתיחס אליה.

לכן גם אפנה לעזרא בעל הכותרת.

ובכן עזרא,השיטה לא אשמה בשום דבר.
היא פרי יצירתו של האדם לכן האדם אשם בכל מה שקורה לו,לבד מכוח עליון,כמובן.
כשהמציאות פרי יצירת האדם מישתנה הוא חייב לשנות את דפוסי ושיטות התארגנותו.
הכוחות השמרניים מונעים את השינויים הנחוצים והנדרשים והתוצאה דיסוננס גובר המייצר עיוותים.
המכבש החברתי והמדינתי הנעזרים במערכת המישפט בנסיון לכפות על החקלאים לחיות לפי חוקים תקנות וכללים שהיו ראויים ומתאימים לזמנם,הינו מעשה איוולת זדוני ומרושע שסופו אינו מבטיח טובות.
לא רחוק היום בו קש איוולתי קטן ישבור את גב החמור החקלאי.
שומרי החומות בקיבוצים משתפים פעולה בבלי דעת עם הכוחות החיצוניים שמטרתם פגיעה בחקלאים.
במושבים מזמן נעלמו שומרי החומות.
גם אצלנו היו אפיפיורים ורבנים.
היתה חובה לשווק הדרים רק דרך תנובה אכספורט למרות שכל רדסן היה יכול לשווק דרך כל חברת אריזה שהיא.
ההכנסות מהמשק היו חייבות להיכנס לחשבון המושב שעשה בהן כראות עיניו.
הצרכניה נוהלה ע'י שכירים ונשאה גרעונות כבדים.
כשהחלו דיבורים על התארגנות אחרת נזעקו שומרי החומות,פירסמו גילויי דעת עמוסים באזהרות של יום הדין.
המציאות הסירה אותם מדרכה.
מה שנכון זה שהמושב בו אני חבר ומושבים רבים אחרים אינם דומים למושב שהיו בעבר.
אבל.....
חשוב לזכור שהחיים הם גלגל.ובחיי משפחה יש חילופי דורות.משק שאינו פעיל חוזר לפעילות כשצעירים מפעילים אותו מחדש כשהם מתבססים על גידולים שונים ועל חידושים שלא היו בעבר.
החיים בכפר והעיסוק בחקלאות הינם בעלי "שעון" או "זמן" שונה מאשר בעיר.
החיים בכפר הם רב דוריים לכן הצייקנים שתובעים מאיתנו להחזיר אדמות לא מעובדות זמנית, הם עוכרי החברה והמדינה.מה יעשו עימן הצייקנים?
בעיר הדינמיקה אחרת, הנה היתה חנות נעליים וכעבור שבועיים נפתחה שם חנות צילום.

דוגמה רעה לצייקן מרושע הוא "שומר החומות" המשונה
החוזר כתוכי על מנטרת החוק
כשהחוק הממית הזה חייב להיגנז בבית הגניזות לחוקים ראויים לזמנם אבל שהכלח עבר עליהם.

לסיום עזרא-חפש את האשם במנהיגיך השמרנים שמנעו שינויים רציפים והדרגתיים וגרמו לקריסה בחלק מהקיבוצים.

וזכור לטוב יצחק בן אהרון ז"ל שזעק אמירה נפלאה שלא הזיזה שום גבינה:"עוז לתמורה בטרם פורענות".

לא היה עוז ולכן היתה פורענות.

השיטה לא אשמה.





העתקת קישור