לגדעון , עוד משהו על משימות לאומיות
הוספת תגובה לדף  תשובה גלויה לקיפי
שם הכותב:  קיפי
מקום מגורים:  מעגן מיכאל
נושא / כותרת  לגדעון , עוד משהו על משימות לאומיות
תוכן ההודעה:  גדעון שפירא / עין-השופט , שלום –

תודה מיוחדת על התייחסותך הרצינית לפנייתי אליך , כי זה לא עניין של
מה בכך לאור העובדה שמרבית החברים האחרים ,שגם אליהם מתייחס
אנכי באתר זה , אינם מגיבים ואינם מתייחסים לדברי - ואני מתכוון
לחברים מהמט"ש בעיקר , אולי משום שקשה יותר להתייחס לביקורת
מבפנים מאשר לביקורת הבאה מחוץ למחנה .
ולמרות שאתה , גדעון , הבהרת לי בתשובתך לי שהנך רואה ת'עצמך
כאיש הקיבוץ המתחדש (בכיוון הלא-שיוויוני) מצאתי לנכון להוסיף
ולהעלות על סדר יומך כמה מהמחשבות הכלליות המלוות אותי בימים
אלה באשר לעתידו ולמקומו של הקיבוץ , הן ביחס לעצמו הן ביחס
לחברה הסובבת אותו :
למרות שאתה ודומיך , אנשי הקיבוץ המכונה "מתחדש" (אצלך ואצל
ארנון אבני זה עדיין בגדר כמיהה בלבד , לעומת עוזי בן-צבי שכבר
מממש זאת בפועל) מדברים על דרך חיים קיבוצית שתמשיך לשמור
על לפחות חלק מערכיה הבסיסיים חרף חתירת אנשיה לשבור את
הכלל הבסיסי של השתכרות שוויונית - אני מצדי מתקשה להבין
במה שונה קיבוץ עמיעד מהישוביים הלא-קיבוציים אליפלט וראש-
פינה הסמוכים לו ,ומה מונע מהקיבוצים המעמדיים כולם מלהדמות
תוך שנים ספורות לישובים הקהילתיים שאיש מהם לא הכריז על
כוונותיו לחיות בחברה שוויונית ? מה מונע מהקיבוצים המעמדיים
מלהפוך תוך שנים ספורות לישובים שבהם יש מי שמשתכרים רק
חמשת אלפים ₪ בחודש ולעומתם מי שמשתכרים חמישים אלף ?
אני מצדי לא מאמין , כאמור , שישנו איזשהו גורם אשר יימנע את
התהליך הזה , ועל רקע זה - וגם לאור התזכורות הפעריות והלא-
שווייונית המגיעות אלינו בימים אלה מדרום-אפריקה - ברצוני
לסיים את מכתבי בכמה משפטים המתייחסים לשאלת מקומו של
הקיבוץ ככל שאמורים הדברים ב"משימותיו הלאומיות" :
כפי שכבר כתבתי באתר זה אך לפני ימים ספורים בלבד , הקיבוץ
מצוי כיום (ובעצם כבר ארבעים שנה ויותר) בשלב מעבר מתנועה
מהפכנית לשלב של יצירת בית , וככזה אין שונים מרבית חבריו
(חוץ מיואל מרשק , שמסיבות אידאולוגיות עוד לא יצא מעודו
לטיול בחו"ל....) , מבחינת תכני (!) ודגשי החיים שלהם , מאלה
שחיים ומתגוררים בישובים הקהילתיים ובעצם גם בערים .
ועל רקע זה סבור אנכי שאם נותר לה,לתנועה הקיבוצית, משהו
מתחום המשימות הלאומיות המשהו הזה טמון במידת יכולתה
להציג בפני עם-ישראל חברה שוויונית-שיתופית(!)מהי - זה
ולא (!) עוד מאבקים לא-מרכזיים כמו עשיית צדק עם גלעד שליט,
ויקי כנפו , נכי צה"ל , מפוטרי רכבת ישראל וערביי אום-אל-פחם.
אבל ברור לגמרי שאי-אפשר להניף ולהציג דגל של חברה שוויונית
-שיתופית כאשר השויוון והשיתוף מפורקים מבפנים !!

שבת-שלום , קיפי


העתקת קישור