מוטקה צודק
הוספת תגובה לדף  באגים אידיאולוגיים - רבים מסתפקים כיום בשירותם הצבאי הארוך, את חייהם האזרחיים הם אינם מעוניינים לעשות בשירותן של אידיאולוגיות
שם הכותב:  יזהר
נושא / כותרת  מוטקה צודק
תוכן ההודעה:  מוטקה יקיר המדור: אכן אתה צודק. שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים יכול להפוך לאמת. בוא ניקח למשל את דבריך הקצרים, הכוללים טענה שמסתובבת במדור לא מעט.
הטענה שהתמוטטות של מאות בנקים בארצות הברית ממחישה לכל את התמוטטות השיטה הקפיטליסטית. צר לי לאכזב אותך. השיטה הקפיטליסטית לא נכשלה. העולם עבר משבר, הוא עדיין לא יצא ממנו. אבל השיטה לא התמוטטה. להיפך המערב חוזר במהירות רבה מדי לאותה שיטה בדיוק, כמעט מבלי לתקן דבר. שום הוגה דעות רציני לא טען מעולם שהשיטה הקפיטליסטית לא תעבור משברים. להיפך: התיאוריה כוללת גם תיאוריה על משברים. לא אלאה אותך בהסברים. במילא לא תקרא אותם, ואם תקרא תהיה לכך רק מטרה אחת: לנסות להוכיח לי שאני טועה. אז בשביל זה כבר יש לך מספיק חומר. התיאוריה מכל מקום אומרת שיהיו משברים, ואז על הממשלה להתערב. זה בדיוק מה שעשה המערב (גם ישראל שלנו), והצליח. האם הוא למד לקח? לדעתי לא. מי שחושב שהקפיטליזם נכשל הוא מי שחשב מראש שהקפיטליזם כושל. זה לא מוכיח כלום.
יש עוד איזה שקר לא קטן: האמירה שקיבוץ מתחדש זה קפיטליזם. לא אכנס להסבר איפה אתה טועה, כיוון שכאמור אתה קורא רק כדי שיהיה לך על מה להתווכח. חבל להשחית מילים. מכל מקום את עצמך שיכנעת - זה משהו, אבל הדרך עדיין ארוכה. מוכרחים להמשיך לשקר.
גם הטענה על הקיבוצים שהתמוטטו למרות השינוי היא סוג של שקר. איש לא טען שהמשק מחוסן מפני משברים. וירוס לדגים יהיה גם אם הקיבוץ יהיה סוציאליסטי למהדרין. משברים וטעויות ניהול יהיו בכל מצב. השאלה היא האם החברים מוגנים. דומני שבכפר רופין לא כל כך. בכפר עזה - בהחלט כן.
אגב: הייתי מלווה קיבוצים. רכזי משק ומזכירים בקיבוצים יכולים להעיד שהפצרתי בהם (התנועה לא יכולה להורות) שיוציאו את הכסף הפרטי של החברים מחשבונות הקיבוץ. אמרתי את זה גם לעשירים וגם לעניים. האם הם שמעו בקולי? אני מניח שלא. אני מקווה שמה שלא הצלחתי להסביר ולשכנע מקרה כפר רופין יעשה. נכון, הכסף הזה יכול לעזור, אבל הוא רעיל. כך גם עשינו בקיבוצי: יש מעט מאד חוב לחברים, ורק לכאלה שמתעקשים. אנחנו משתדלים להפריד חשבונות. אם הקיבוץ ייפגע - החבר יישמר.
ולבסוף הערה קטנה: לא ברור לי למה שיתופיניקים מחפשים תמיד מישהו לשנוא. עכשיו אני מסתכל בהנאה רבה על העליהום שמתבצע במדור הזה נגד אלישע שפירא וחברת מעוף. מה אתם יודעים כמה קיבוצים אלישע עצר מלהשתנות? בגלל שהוא לא חגי אלון ולא רץ לספר לחבר'ה? בגלל שהוא שקול מדי בשביל לצעוק "ניצחנו" רגע לפני התבוסה? ומה זה המרכולית בקיבוץ אם לא סוג של ניגוד אינטרסים: העסק רוצה להרוויח (או לפחות להתאזן) והלקוחות הם החברים שהם בעליו. וכמו שאני מכיר את העם היושב בקיבוצים - החברים רוצים רק שלושה דברים: שהמחירים יהיו נמוכים, השירות יהיה מעולה, ולא יהיה הפסד. נו טוב. אבל משום מה אתה וחבריך אוהבים לשנוא. אז יש את ארנון אבני, ויש (להבדיל, כמובן) את אלישע שפירא וברוך השם גם אחריהם יהיה את מי לשנוא. השאלה היא כמובן אם יש גם מישהו לאהוב אותו.
ובסוף סתם קריאה נרגשת לזמי: תרד עליהם קצת, על המעלילים על אלישע ומריו. תתבע אותם, תדרוש מהם שיתנצלו כאן ועכשיו. איך אפשר לחיות עם ההכפשות האלו? מילא אני, אני הרי גזלן ורשע, אבל אתה? או שפשוט נחכה עם זה עד שנציל את יואל. בעיקר עכשיו, שכבר מותר שוב לאמר: נהרוג תורכי וננוח.
העתקת קישור