לאורי יזהר- אתה טועה בנקודת המוצא
הוספת תגובה לדף  באגים אידיאולוגיים - רבים מסתפקים כיום בשירותם הצבאי הארוך, את חייהם האזרחיים הם אינם מעוניינים לעשות בשירותן של אידיאולוגיות
שם הכותב:  ארנון אבני
מקום מגורים:  נירים
נושא / כותרת  לאורי יזהר- אתה טועה בנקודת המוצא
תוכן ההודעה:  אתה ממשיך בניתוח של מה שקרה לקיבוצים מתוך נקודת מוצא לא נכונה.
לשיטתך תפקידנו הוא לקיים קיבוץ, ומרנין את ליבך שקבוצות שיתופיות קמות בכל מיני מקומות ואולי יצליחו להתקיים...
במובן הזה אתה כמו יהודי דתי שמרנין את ליבו התכנסות של מניין ליד הכותל. הוא עצמו בניו יורק - אבל "המשימה" מתבצעת.
נקודת המוצא שאותי מעניינת היא מה היה במערכת שלנו, שגרם לאותם אנשים שרצו בה והשקיעו בה את חייהם (לא כמו כל מיני קשקשנים, שלא תרמו כלום מחייהם חוץ מרעיונות נשגבים שהם לא מונים לנסות בעצמם), לשנות את עמדתם ולנטוש את הקיבוץ או את השיטה.
יש לי תשובות שונות שעם חלקן תוכל גם אתה להסכים אבל עליך קודם להבין: התפקיד הזה, לקיים קיבוץ שיתופי, כבר לא מעניין איש כמעט. מה שמחפשים עכשיו היא מתכונת חברתית שתוכל מצד אחד לקיים את החברה שכבר איננה יכולה להמשיך בשיטה הישנה, אבל היא חיה ומתקיימת שם, בקיבוץ (או במה שבעיניך היה קיבוץ).
אם אותה שיטה תישא גם חלק מהמאפיינים שפעם היו לב ההסכמה וטעם החיים הקיבוציים: שוויון, ערבות הדדית ושיתוף, ברמה כלשהי - הרווחנו משהו. כי בניגוד לתפיסתך זה לא אנשים שעברו מסוציאליזם לקפיטאליזם (שאתה מכנה חזירי), אלא סוציאליסטים שמגלים שהשיטה לא עובדת כפי שקיוו, ומיטב חבריהם כבר נטשו ועכשיו תור בניהם.
כל עוד תמשיך, כמו הזרם השיתופי, לקונן על הבגידה של שותפיך לביצוע המשימה של קיום הקיבוץ, אתה משחית את זמנך.
אגב רוב רובם של אותם מקוננים על דלות הרוח הקיבוצית היו גם הם משנים את טעמם אם היו טועמים משהו מהקשיים שאליהם נקלעו מרבית קיבוצי התנועה. זחיחות הדעת המאפיינת את דוברי השיתוף שמתארים את תומכיהם כענקי רוח ומהפכנים חברתיים היא מגוחכת: ההתנגדות לשינויים בקיבוץ נשענת ברובה על החלק המנומנם והאדיש של הקיבוץ שמפחד שהמטפלת תלך לעשות לביתה.
העתקת קישור