פרשנות לרש"י הגדול מכולם
הוספת תגובה לדף  חברות וכאילו חברות - מי שהחליטו להדיר את הממשיכים מנכסי הקיבוץ ומהאחריות לערבות ההדדית, החליטו למעשה להביא את קיבוצם לסוף דרכו
שם הכותב:  חבר מהמרכז
נושא / כותרת  פרשנות לרש"י הגדול מכולם
תוכן ההודעה:  אין כמו מדעי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה לנתח ולהסביר שינויים חברתיים.

אלישע אתה ודומיכם, שייכים לחבורה שפסקה כמעט על כל שינוי שהתרחש בקיבוץ, כי הוא יחסל אותו - מהקומקום החשמלי הפרטי הראשון, דרך הפרטת המזון, המעבר ללינה משפחתית ועד תהליכי ההפרטה והשיוך הנוכחיים.

אני מוכן לשים את ידי באש שאלישע שפירא התנגד לכל אחד מהשינויים האלו (אולי חוץ מהקומקום החשמלי) ובטח גם אתה, ובכל זאת הקיבוץ נשאר קיבוץ אחריהם.

אז למה שאתייחס ברצינות לניתוחים של אנשים שההיסטוריה טופחת על פניהם פעם אחר פעם?

אחד המושגים הבסיסיים ביותר באנתרופולוגיה הוא 'האתנוצנטריות'.
אתנוצנטריות היא הנטייה של האדם לראות בתרבותו שלו את התרבות המרכזית, הנעלה, הטובה והנכונה יותר מהאחרות, תוך שיפוטן של תרבויות אחרות בהשוואה לתרבותו כנחותות ופחות ערכיות.

אתנוצנטריות מאפיינת את החברות והאנשים החשוכים ביותר בעולמנו והיא עומדת מאחורי הגזענות ומעשי אלימות רבים בעולם.

אלישע ואתה בוחנים את סוגיית החברים החדשים בקיבוץ המתחדש במשקפיים שלכם וללא כל סקרנות ללמוד ולהבין. מכאן שכל אמירה שלכם בעניין היא הפחות מעניינת ופחות רלוונטית לניתוח והבנה של הנושא החדשני היוצר מציאות עדינה ומורכבת שבבסיסה הרבה אנשים טובים עם הרבה רצון טוב, באים ליצור משהו חדש ואחר מהקיבוץ הישן והטוב שסיים את דרכו.

חומר למחשבה...
העתקת קישור