די לצביעות ולהתחסדות
הוספת תגובה לדף  זכות הצעקה - אל תיקחו את התגובה שלכם על הפשע הנורא ברמת הכובש למקום של סתימת פיות. מכתב תגובה למנכ"ל קהילה
שם הכותב:  ארנון אבני
נושא / כותרת  די לצביעות ולהתחסדות
תוכן ההודעה:  התבלבת עלי קדם. מהמאמר שלך ברור שאתה יודע על מה ולמה היה נסיון רצח. זה לא מוצדק אתה טוען אבל צריך להקשיב גם לקולות האלה...
ואני אומר לך, שלא אתה ולא אני יודעים מה היה שם.
את האירוע הטרגי הזה גייסה האורתודוקסיה הקיבוצים אל חיקה והמציאה לו צידוקים שכולם מתחסדים בסופו של טיעון: "לא מוצדק אבל..." מה לא מוצדק, על איז עובדות מדברים? ואם יתברר שהבנאדם ביקש דבר שהוא מופרח, גם בעינייך ולא קיבל- גם אז אלה קולות המדוכאים?
איך קורה שפתאום כולם מתחילים לזמזם דיבורים על כך שצריך היה להקשיב... ומה היה במקרי האלימות הקודמים שבין חברים לנושאי תפקידים לפני השינוי... אז לא היה צריך להקשיב ולהבין?
אצלך בקיבוץ השיתופי לשעבר לא היו אנשים שהרגישו שהקיבוץ בעט בהם? אני יכול להגיד לך שאצלנו בקיבוץ שעדיין שיתופי יש והיו יותר ניפגעים מכל מושב שאני מכיר. מה זה אומר?
כאילו שאינך מבין שכל אלה שיודעים בודאות שהאיש היה קורבן של אטימות מנסים לערער על השיטה. ואז מה אתה מציע חוץ מלגלגל משפטים מובנים מאליהם שהיו נכונים בשיתוף ויהיו נכונים אחריו:"צריך להיות ישר ומקשיב ונדיב..." מה אתה מציע, יש שיטה שתבטיח את זה?
את השינויהעבירו החברים ברוב קולות. למנהל הקהיליה אין דרך אחרת לנהל את זה, ומה שאתה אומר לו זה- תעשה מה שתעשה אבל אם מישהו ידפוק בך כדור- אני מהצד אגלה הבנה.
כדאי שתגלה הבנה סוף סוף: זו התרת דם. תרבותית אמנם, נראית כמאוזנת - אבל התרת דם.
או שאתה יודע מה קרה, בדיוק או שלא. אני נוטה להניח שלא יתכן בכלל מעשה שעשה מנהל הקהילה שיביא על עצמו תוצאה שכזו. יותר מזה: מכיוון שברור שמדובר באדם לא מאוזן (בהגדרה), אני מניח שגם בתוכן הסיכסוך הוא היה כזה.
אם יש משהו ניתעב בכל הסיפור הזה הוא התגובות הכאילו אנושיות האלה שסופן יחס הבנה לאלימות.
מבחינתי אין ולא תהיה הבנה משום סוג למי שמשתמש באקדח בפתרון בעיותיו בקיבוץ, אלא אם יוכח אחרת בפרטי סיפור המעשה.
העתקת קישור