לקט שיכחה ופאה
הוספת תגובה לדף  בעולם המפותח חוזרים לגלות את יתרונותיו של השיתוף
שם הכותב:  עוד אחד שלא יודע
נושא / כותרת  לקט שיכחה ופאה
תוכן ההודעה:  אוי, יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגיב עליהם! נתחיל לאט לאט.ץ
רכב: אם נכון, עמיתי המלומד פלג מור שבארה"ב יש כ- 5,000 מכוניות המשרתות 100,000 איש, הרי מדובר בפחות מפרומיל אחד של האוכלוסיה הבוגרת (זו שיכולה לנהוג)(בא נניח שיש שם כ- 150,000,000 אנשים כאלה), וכמובן פחות מזה מכוניות. לגבי ישראל היה מדובר במקרה כזה במשהו כמו 2,500 אנשים וכ- 25 מכוניות. משהו בסדר גודל של עשרה קיבוצים שיתופיים ממוצעים, עם נורא מעט מכוניות. מסכן סדרן הרכב. בקיצור: תופעות אזוטריות יש. וגם הגיוני שיהיו אנשים כאלה. אני מכיר כמה שבכלל אין להם רשיון נהיגה. לא צריך הם מסבירים לי. יש תחבורה ציבורית. בת"א יש מוניות. אז יש כאלה שלא רוצים ולא צריכים. הם תופעה שולית, שאין טעם להסתמך עליה כהוכחה למשהו. אגב - בת"א חיה ופועלת חברה בשם car2go שמשכירה רכב לפי שעה. החברה יכולה להוכיח כלכלית שיותר כדאי לעבוד איתה מאשר להחזיק רכב. כלומר: הפתרון ישנו, אבל מעטים משתמשים בו.
לגבי הסיבות לקריסה: הכי עדיף לקרוא את ספרו של ד"ר אלון פאוקר שנקרא אם אינני טועה "קיבעון אידיאולוגי במציאות משתנה". לטענת אלון התנועה הקיבוצית החלה לאבד את הכיוון כבר בשנות ה- 50! תחילת השינויים בקיבוצים קרוב ל-40 שנה (הרבה מעל שנות דור) היא תוצאה של קיבעון אידיאולוגי ולא של יוזמת יחידים (המשפט האחרון הוא שלי, לא שלו). ולחשדנים שבינינו - ד"ר אלון פאוקר הוא חבר קיבוץ בארי, השיתופי למהדרין שבמהדרין.
ולבסוף עוד תגובה אחת, למתמידים. עניין פעוט. מי שמתמצא בניסוח משפטי יודע שמשמעות משפט כמו "על הקיבוץ למסור מידע על משכורות החברים העובדים בתוך הקיבוץ ... וגו'" איננה שעל הקיבוץ לפרסם את המשכורות, אלא כנאמר: למסור עליהן מידע. ואם כי אינני מכיר את השופטת (המלומדת, ודאי) נראה לי די בטוח שהמשפט אינו מקרי. לאמור: היא לא התכוונה למשהו אחר מאשר "מידע על". לו היתה מתכוונת לפירסום המשכורות - היתה כותבת זאת.
אגב - בקיבוץ שלי משכורות הבכירים מתפרסמות, ואינני רואה סיבה שלא לעשות זאת, יש אפילו כמה סיבות טובות כן לעשות זאת.
העתקת קישור