ושוב מגלה לנו פלג מור תגלית מדהימה....
הוספת תגובה לדף  בעולם המפותח חוזרים לגלות את יתרונותיו של השיתוף
שם הכותב:  עוזי בן צבי
מקום מגורים:  עמיעד
נושא / כותרת  ושוב מגלה לנו פלג מור תגלית מדהימה....
תוכן ההודעה:  פלג מור למי שלא יודע הוא חבר ותיק בקיבוץ שנראה כרגע כהולך לשום מקום, מעוז חיים, פלג בוודאי שייך ל 30% האחוזים שמחזיקים את שאר ה70% במקום רגיש למטה, ואומרים להם, לעזאזל המצב הכלכלי האמיתי, אנחנו נישאר שיתופיים עד הסוף המר, כאותו רב חובל ומלחיו שמתעקשים לטבוע עם אונייתם השוקעת, ושיילכו לעזאזל סירות ההצלה הריקות.
עכשיו מביא לנו פלג מור סיפור נפלא על "הרכב המשותף" ועל חברה המחזיקה 5000 רכבים המשרתים המוני אדם בדרך משותפת, הפלא ופלא, אינני יודע שם החברה ומיקומה, אבל מה שאני יודע הוא, שבקיבוץ המשותף, עמד רכב אחד לכחמש-עשר משפחות, עם סידור רכב ממוחשב ומודרני, עם מחיר סביר לקילומטר וראה זה פלא, אפילו בקיבוצים שיתופיים כשניתן האור הירוק לקניית רכב פרטי (אורטל למשל) מייד נקנו עשרות מכוניות פרטיות, למה? אני יכול לספר לפלג מוכה הסנוורים השיתופיים, על חגים בהן מתבקש סדרן הרכב לייצר יש מאיין, כאשר הדרישה עולה כמעט לרכב לכול משפחה, מה עושים? קיבוצים עשירים כקורי קונים הרבה רכבים ומורידים את החלוקה לרכב אחד לכול 3 משפחות, וגם זה לא מספיק, קיבוצים עניים יותר שוכרים רכבים לחג, וקיבוצים עוד יותר עניים (רובם) מבקשים להרשם שלושה חודשים מראש, וגם החלוקה הזו מסתיימת בוועדת חברים ובריבים ללא סוף...
מה לעשות פלג, האדם הוא יצור ספונטני, חוץ מהעובדה שהוא אינדודואל, איש מוזר, רוצה ב 2300 לקפוץ לפאב בראש פינה, לתלוש את המפתחות מהוו בכניסה, וללכת לאוטו שלו, הפרטי, ולקפוץ, עד שיילך לחדר סידור הרכב, יעביר קרלוג, יחפש רכב פנוי (וייגלה שאין בו דלק למשל, או פנצ'ר, כי למי אכפת?) יעבור לו החשק כאילו לקח חישקומצין כדברי הגשש, מה לעשות פלג, שגם רכב משותף, מנוגד כנראה לרוח האדם, ולכן בעולם נעות מאות מיליוני מכוניות, שכולן שייכות לאיש אחד או משפחה אחת.
על לציין שרכב המפעל המופקד בידי, ואיננו רכב הקיבוץ, מופקד בידי עם אחריות רבה בצד הפקדה זו, ראשית כשהרכב עומד בשעות שאינני נוסע בו, הוא משמש עובדים אחרים הזקוקים לנסיעה למקום זה או אחר, מלבד עובדה זו, יכול אתה פלג, לראות את מצב הרכבים שאומנם נרכשים בליסינג תפעולי, אבל העובד שמקבל את הרכב (קיבוצניק או לא) אחראי לתחזוקתו, לנקיון ולשמירתו, מצב הרכבים הציבוריים בקיבוץ (הייתי סדרן רכב יותר מפעם אחת) נוראי, ולשמחתי הרעיון של רכב משותף, חלף ונעלם גם בקיבוצי, ולרוב המשפחות יש לפחות כלי רכב אחד, מבחינה אקולוגית זה רעיון נכון, אבל שוב, מנצח האגו את ההגיון הסביבתי, אם היתה מערכת רכבות משוכללת בישראל כמו ביפן למשל, אני בטוח שההזקקות לרכב היתה קטנה יותר, אבל זה כבר לא יקרה בימי חיינו.
שוב פלג, למה לא תתרכז בהצלת קיבוצך, בטרם תנסה להושיעינו ברעיונותייך הדגולים?
העתקת קישור