באמת שטויות
הוספת תגובה לדף  עבודה כסנקציה - בקיבוץ, העבודה היא פעילות, שיש בה פוטנציאל להיות ביטוי חייו של אדם חופשי מפחד, משהו הקרוב יותר למעשה יצירה. לאחר השינוי, היא הפ
שם הכותב:  חבר משונה
נושא / כותרת  באמת שטויות
תוכן ההודעה:  מרוב התעסקות ב'השוואות' בין הקיבוץ 'הישן' ל'מתחדש' כביכול, שטות מוחלטת בהחלט, מסרב עדיין, ברוב אטימותו 'החבר מהמרכז' להבין את משמעויותיה האמיתיות של אותה 'מהפכה התחדשותית' לה הוא סוגד בהתלהבות כה רבה כתינוק שנשבה..

למשל הוא כותב:
"..יש אנשים שבוחרים להיות ראש קטן "ולמשכן את החופש שלהם" כשהם הולכים לעבוד בחדר הרכבה, גם בשיתופי וגם במתחדש. זה עניין אישי ולא ארגוני.."

אז לא הבנת כלום!
אחרי 'המהפכה' ואחרי 'ההתחדשות' אין יותר 'חברים' על 'רצפת חדר הייצור'!
וגם לא על 'רצפת מכון החליבה' או על 'הטרקטור והמחרשה' ובטח שלא על 'סולמות הקטיף'..

שהרי כל אותן 'עבודות' מסורתיות הופכות עכשיו ל'פרנסות' כמו שאתה אוהב לקרוא לזה, פרנסות שבעידן 'תימחור המשרות' לפי 'שווי השוק' שלהן, אינן פרנסות שיכולות לאפשר למישהו להיות "חבר בקיבוץ מתחדש"!

ומהטעם הפשוט ביותר:
אדם שזוהי פרנסתו.. לא יתקבל ל'חברות' ב'קיבוץ' שכזה!
שהרי לא יוכל לעמוד בדרישות הסף של 'ועדת הקבלה', לא יוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא שהרי 'בקיבוץ החדש' עליו לרכוש את 'דירתו', שהיא בעצם בית פרטי צמוד קרקע, בכוחות עצמו.. כמו גם להבטיח לעצמו "פנסיה ראוייה" לעת זקנתו.. 'אנחנו' הרי לא נקבל 'חברים חדשים' על מנת שיפלו למעמסה על "רשת הבטחון" המפוארת שלנו..

אם תוציא לרגע את הראש מהתחת ומהביצה המסריחה אך המוכרת של 'מה שהיה', אולי תבין שאין כל מקום או טעם בהשוואת 'הקיבוץ החדש' לקיבוץ 'הישן' וגם לא ל'עיר'..

הדבר אותו מייצרת 'המהפכה המתחדשת' הוא לא יותר מפרוור 'כפרי' בשולי העיר שיאכלס אוכלוסיה של המעמד הבינוני גבוה, שתי מכוניות, שני ילדים וכלב אחד בממוצע..

לא יגורו שם 'פועלי יצור' ולא 'עובדי חקלאות', אותו הדין יחול גם על 'יזמי השטעטעל' גם הם יפלטו החוצה כתוצאה מפרנסה בלתי מספקת.. המצאותם, עדיין, של 'חברים' שכאלו אינה אלא תופעה זמנית של 'תקופת המעבר' כפי שאוהבים עורכי הדין לכנות את 'תהליך' פירוק הקיבוצים.

בעתיד לא תתקיים שם שום 'קהילתיות' ושום 'תרבותיות' יוצאת דופן.. ובקיצור לא יוותר כל ייחוד וכל זכר ל"קיבוץ" שהיה שם פעם..

קורה, אבל מה ההתלהבות?
העתקת קישור