של מי העובד הזה, לעזאזל?
הוספת תגובה לדף  בין תעודת לידה לתעודת זהות בימינו מספיק שלישוב יש תעודת לידה קיבוצית כדי שיהיה חבר בתנועה. חברותו לא תישלל, גם אם יחליט לבטל את זכות ההצבעה ש
שם הכותב:  סולומון
נושא / כותרת  של מי העובד הזה, לעזאזל?
תוכן ההודעה:  המסמך מתיימר לשמש מודל גם לקיבוץ המסורתי.
מסורתי אני מבין = שיתופי.
אין דבר כזה !!!
המסמך מציג תפיסת עולם של קיבוץ מתחדש (אולי נקרא לו בשמו האמיתי = מתיישן, מנצל ומקפח), אין בינו לבין הקיבוץ השיתופי ולו כלום.

הוא אינו יכול לשמש מודל ומסגרת, זו הטעיה צינית של חברים.
מה הם אומרים:
"הצוות אשר שקד על מסמך זה, התמודד עם הדילמות הניצבות לפתחנו, והציב למולן את ערכי הליבה הקיבוציים. בסופו של דבר, הוכן מעין נוהל עבודה לדוגמה, אשר בא לשמש כמודל למסגרת יחסי העבודה בקבוץ (המשתנה וגם המסורתי) כיום".


מול איזה ערכי ליבה התמודד הצוות?
שיתוף?
שיוויון?

בקיבוץ השיתופי המשפט הבא לא קביל:
1.4.3. החבר אחראי לחיפוש ובחירת מקום עבודתו, לפרנסתו, לטיפוח מסלול קידומו המקצועי בהתאם לרצונו, ליכולותיו ולכישוריו. הקבוץ יסייע לחבר בתחום זה באמצעות משאבי אנוש או גורם אחר מטעמו.

זו בדיוק שורש הטרגדיה, בחסות משפט זה מתנער הקיבוץ המקפח והמנצל מכל אחריות לחברים.
חבר בגיל 55 שפוטר מעבודתו בקיבוץ מוצב בפני משימה בלתי אפשרית למצוא מקום עבודה חליפי.
מקום עבודה בו יוכל לשמר את סגנון החיים שלו.

החבר איבד את מקום עבודתו ללא פנסיה, ללא פיצויי פיטורין, ללא הגנות של העובדים בארץ ישראל.

בקיבוץ השיתופי באחריות הקיבוץ לשבץ את החבר בעבודה.
בקיבוץ המתחדש - מתיישן- המקפח מפטרים את החבר, אח"כ מטילים עליו קנסות בגין אי מילוי חובת העבודה, אח"כ שוללים ממנו את התקציב האישי, אח"כ מאיימים לזרוק אותו מהקיבוץ.
זה עובד רק בקיבוצים המקפחים, הנצלנים, הציניים, שאיבדו את הבסיס המוסרי והחוקי לקיומם.

ברגע שתקנות הסיווג יכנסו לתוקף, יבוא גל התביעות נגד הקיבוצים המקפחים והנצלנים (הדיפרנציאליים).
אז יגיע רגע האמת וישאלו שאלה אחת עקרית עליה הקיבוץ ידרש להשיב:
האם הקיבוץ משלם משכורת/תקציב דיפרנציאלי? כן או לא?

אמרת כן אתה קיבוץ מתחדש.
כדאי לחברים להתעמק היטב במשמעות שינוי הסיווג ל"קיבוץ מתחדש", שלא יהיו להם הפתעות.
כדאי להם גם להפנים את הידיעה כי הם בדרך לניצול, לעושק זכויותיהם, בדרך ליישוב אחר, לא בטוח שיהיה נעים לחיות בו, לא ברור ומובן מאליו שלא יהיה בו עוני, ילדים רעבים, חברים נוברים בפחי אשפה, לא מובן מאליו שלא יראה כמו עיירת פיתוח מוזנחת, ישוב בו פערי ההכנסה ישוו למדינות עולם שלישי.
לא מובן מאליו כי דמות היישוב הקהילתי הפורח היא דמות ה EX KIBBUTZ
יותר סביר כי ידמה ליישוב בינוני, מסוכסך, שלא מתקיימת בו חברות ויחסים אישיים.
זה יהיה ישוב שבו הילדים לא משחקים בפינת המשחקים המשותפת, כי אין שיתוף.
העתקת קישור