איני מאמין למקרא עיני.עוזי,מלבד כל הגאדג'טים ושאר
הוספת תגובה לדף  שמורת טבע לאומית - עוזי בן צבי מציע מודל קיבוצי קלאסי שיוקם כשמורת טבע ומחפש את המשקיע שיביא 100 מיליון ₪
שם הכותב:  מושבניק
נושא / כותרת  איני מאמין למקרא עיני.עוזי,מלבד כל הגאדג'טים ושאר
תוכן ההודעה:  יוקרה אתה מתאר בדיוק את מה שעשתה התנועה הציונית.
וכי כיצד קמו הקיבוצים?מכספם של המייסדים?
לתנועה הציונית היתה מטרה והיא ציפתה מכם לתמורה עבור כספיה.היא לא היתה משקיעה מיל אחד בשום קיבוץ או מושב אילמלא סברו המנהיגים שזו השקעה משתלמת.
ומה היה אמור להשתלם?
התמורה!!!!!!!!!!
והתמורה מהי?
ריבונות ועצמאות לעם היהודי!!!!!!!!!!!!בארצו!!!!!!!

לא יכולת לספק אילוסטרציה טובה יותר לטענה שלי.
כל השיתוף,בתי ילדים,הסתפקות במועט,חדר אוכל,מכבסה וכו' וכו' היו הסדרים,שיטות וצורות התארגנות שבאו להקל ולשפר וליעל את היכולת של הפרטים והקבוצה בהגשמת משימתם הלאומית,החוץ קיבוצית-מושבית.
המניפולטורים הלבישו על ההסדרים חליפה של תירוצים אידאולוגיים שענו לצרכים הנפשיים-חברתיים של אלו שנלכדו.הפרפרים והמנורה.

משהסתיים,בצדק או שלא בצדק,התפקיד האמיתי שאותו הייתם אמורים למלא,ומילאתם, הפסקתם לעניין את "נציגי" "העם היהודי" ומנהיגיו והוא נפרד מכם בסידרה של החלטות שעדיין אינכם מבינים את משמעותן.

ומשמעותן-הכושי.....וגומר.

הקיבוצים שהשכילו לייצור לעצמם תזרים מזומנים איתן משל עצמם הפכו להיות לא תלויים ב"עם היהודי" והם מצליחים לקיים חלק מההסדרים ההיסטוריים בכוחות עצמם.(כאן אולי המקום לחקור, באמצעות צוות רב תחומי, מה המאפיינים של הקיבוצים שהצליחו לעומת אלה שלא.הרגשתי שלי-הכל מתחיל ונגמר ב"טיב" החברים ובעיקר המנהיגים של הקיבוץ.לכן כל כך מסוכן להישען על הצלחות העבר-זה לאלישע- כי באופן מוזר אנשים נוטים למות וכלל לא ברור שאלה שיבואו במקומם נחנו במידות המתאימות לאבטחת המשך ההצלחה).

מה המטרה של התורם שלך(ד'א,קצת נפגעתי בשביל המנהיגות הציונית כשהוזכר הנוכל ג.א..ברל,טבנקין,יערי?בכל זאת יש הבדל,לא?) בהשקעה שאתה מציע?לאיזה רווח הוא אמור לצפות?מה יצא לו מזה?ועוד לא שאלנו מי יהיו החברים שם?לדעתי רק רובוטים או מריונטות יוכלו לקיים את מה שאתה מציע מסיבה פשוטה.הם יהיו מודעים לתפקידם ולכן לא יצליחו למלאו.
אתם,אנחנו,מילאנו את התפקיד כי לא ידענו באיזה מחזה או סרט אנחנו מתפקדים ולכן הכל היה אותנטי.
הרעיון שלך הוא נסיון להחיות מציאות שלא תוכל לשחזר כי אינה אמיתית.
וחהחהחה-עולה בדעתי למשל ש"הנדיב" יכפה על המשתתפים במחזה,בתמורה לכל העושר והנוחיות שיעניק וכדי להפחית עלויותיו,לשמש כמוצגים לתיירים תמורת תשלום בכניסה.
וזה מביא אותנו ישירות אל "הנדיב" הידוע ש"תמורת" נדיבותו היה, באמצעות שליחיו, אכזר ונוגש.
מאידך,מה שנכון,רוטשילד לא דרש מהמתישבים הפרטיים אותם הציל מפשיטת רגל להעביר את אדמותיהם על שמו בטאבו. וכך הם נשארו הבעלים של נחלותיהם בגדרה,ראשון,זכרון וראש פינה. כשנמאס לו מהם הוא העביר אותם לטיפולה של יק'א(אח'כ פיקא=פלשתיין יק'א)ובסופו של תהליך הסיוע והשיקום, בחלקו מכספי ציבור, מתיישבי ראשון ונס ציונה נותרו עם אדמותיהם שהפכו לזהב(ואתם, תמורת השיקום מסרתם אדמותיכם ושיעבדתם עצמכם ל"עם היהודי").
ואתם??????

עזוב עוזי,זה רעיון נחמד,סוג של חלום-געגוע אבל פלסטיקי לגמרי.

חסרה בו הנשמה שהיתה.
זה המנוע שכבה.
הטעם והריח של היצירה המופלאה שנקראת קיבוץ.
מטרת וסיבת קיומו.

ואתה, כך אני מתרשם, בעל נשמה וככל שאתה מקדש את המציאות אתה כואב את ועל מה שהיה ולא יהיה.

לכן אני אומר-לפחות תדעו לדרוש, אם גם במאוחר מאד, את מה שהגיע ומגיע לכם בדין,את בעלותכם על האדמות שאתם מעבדים.
שהמדינה,"העם היהודי" יפסיק לרדוף אתכם ולמרר את חייכם.



העתקת קישור