קיבוץ שיזורי זה רעיון של צצה מברעם
הוספת תגובה לדף  ההבדל הגדול - בשעה שהכנס השנתי של המטה השיתופי עסק בשאלה כיצד לקרב את החברה הישראלית לסולידאריות הקיבוצית, עסק כנס "ההתחדשות" שהתקיים אחריו ב
שם הכותב:  חבר מהמרכז
נושא / כותרת  קיבוץ שיזורי זה רעיון של צצה מברעם
תוכן ההודעה:  והוא כבר הוצא בשנות ה- 80. והיו שדיברו אז גם על "קיבוץ מנומר" הכולל חברים בסטטוס כמו בהרחבה "בתוך" הקיבוץ .

שתי שאלות לדעתי עולות מתוך העובדות האלו:

1. למה באמת מנהיגות הזר"ש לא עשתה עם זה כלום?

2. למה כשמישהו אחר עשה עם זה משהו, כלומר הכניס קבוצות בסטטוס אחר לחצר, קופצים כאן חבר משונה ואחרים ופוסלים.

יש לי הצעה לשתי תשובות:

1. כי כדי להוביל מהלך מסוג זה צריכה הייתה מנהיגות הזר"ש לצאת "מאזור הנוחות" המוכר והידוע לה, ולטלטל את ציבור חבריה "שונא השינויים" לאתגר חברתי המצריך שינוי. ומשום שהזר"ש כל תכליתו כנראה להגיד מה לא (לא שינויים) ולא מה כן (שכן מה שהיה הוא שיהיה), אז ברור שלא יגעו בכל דבר חדש מסוג זה.

2. השינוי של הכנסת קבוצות בסטטוסים שונים ורמות שיתוף אחרות (בדיוק הרעיון השיזורי) מתרחש למשל ביסעור, רבדים, נחשונים ועוד.. מותקף בהיותו לא שינוי טוב, כי הוא מתרחש בקיבוצים מתחדשים. רוצה לומר "זה לא רעיון טוב כי זה לא רעיון שלי.."

מהדיון הקצר הזה כאן אני למד שלאנשים "הזויים" כמו משה שכביץ, או צצה, המסוגלים בחשיבתם להציע פתרונות יצירתיים היוצאים מהריבוע אין מקום בזר"ש.

ואם רק נפתח את העיניים נגלה שבנוסף לשכביץ וצצה יש עוד הרבה הרבה חברים שהצליחו לצאת מהריבוע ולהעלות את חייהם וחיי הקיבוציהם מסלולים חדשים של ייצוב כלכלי וצמיחה , הבעיה שמשום מה הם כולם במתחדש.

מעניין לא.
העתקת קישור