אכן דברים של טעם (תשובה לאורי)
הוספת תגובה לדף  משנה מהונדסת - בנירים – אחד מ-29 המופלאים השיתופיים – הלכנו לבדוק מה קרה לקיבוצי השינוי באזור. גילינו שהתוצאות (החיוביות) אינן תואמות את
שם הכותב:  ארנון אבני
מקום מגורים:  נירים
נושא / כותרת  אכן דברים של טעם (תשובה לאורי)
תוכן ההודעה:  סוף סוף אנחנו מתקרבים לעניין. מה שאתה אומר הוא ההתמודדות הערכית האמיתית. כי הטענה שלך היא שיש אינטרסים מתחת לכל הדיבורים ואני מסכים אתך. זה בדיוק מה שקרה לקיבוץ השיתופי. מעל כושר השתכרות פרטי מסויים הוא הפך לסוג של נזירות. כלומר אדם צריך להיות מאוד קדוש כדי להשאר בו. ובאמת הרוב עזבו.ומתחת לכושר השתכרות מסויים הוא הפך לגן עדן ואכן חסרי הכישורים לעולם לא עוזבים.
כך צלל הקיבוץ במיוחד זה שלא הצליח להקים איפריה כלכלית.
אם הקיבוץ ימנע את השינוי שיעשה גם קצת צדק עם החזקים הוא יישאר בלעדיהם.
ובאמצע אנחנו שנינו מתווכחים על השאלה איפה זה יעצור.
התשובה שלי שבמקום שבו יהיה איזון בין איכות החיים שניתן להשיג בכסף לזו שבלי סביבה הוגנת ואנושית אין בה טעם לכסף.
השוויון אינו סתם צדק מהסוג שעליו חולם ליטו (אידיאולוג מהבוקר עד הלילה) השוויון הוא גם איכות אנושית שרבים מכירים בערכה ויהיו מוכנים לשלם עבור סביבה שאינה מגדלת רעבים ונרקומנים.
שווין זה לא שם עצם ולא מותג שאפשר להגיד זה כן וזה לא. שוויון זו איכות שאפשר לרצות יותר או פחות.
אני מאמין שככל שתעלה רמת החיים גם פחות אכפת יהיה מאי השוויון.
אני גם בטוח שבתקופת המעבר נקלעים תמיד יותר אנשים למצוקה כי חייהם ניבנו על פי מתווה אחר. בעתיד אני מניח שפחות משפחות שגדלו בקיבוץ ימצאו את עצמן ללא פרנסה וניתן יהיה להתיר עוד קצת את הרסן. ואולי לא.
מה שבטוח אי אפשר לקבל עמדות שלא עומדות במבחן המציאות.
גם אצלכם בקיבוץ, וגם אצל ליטו זה יגיע. אני בטוח שהסדקים של פערים דמוגרפיים ראשונים כבר קיימים אצלכם. הם לא ייסגרו אלא על ידי מפולת כלכלית כלל ארצית שתבריח את הבנים הביתה. אל תקוו לזה.
העתקת קישור